„Musimy uczyć mieszkańców przesiadek”. ZTM o komunikacji na Mokotowie

fot. WTP

Uważamy, że podzielenie linii 115 jest konieczne — powiedziała nam Katarzyna Strzegowska, szefowa Zarządu Transportu Miejskiego. Mowa o linii autobusowej, która kursuje po prawej stronie Wisły i na którą wielu pasażerów narzeka.

Trasa linii 115 jest bardzo długa — liczy aż 50 przystanków, autobusy się spóźniają, dzielnicowi radni domagają się zmian. Jednym z rozwiązań jest podzielenie linii na dwie części. To jednak wymaga wielu rozmów — mówi Katarzyna Strzegowska.

Obecnie z Dolnego Mokotowa żaden autobus i tramwaj nie jedzie bezpośrednio do Dworca Centralnego — zwrócił uwagę Rafał Miastowski, burmistrz Mokotowa, w piśmie do dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego, o czym pisaliśmy pod koniec listopada.

Zaznaczył wówczas, że zmiany w komunikacji miejskiej, które zostały wprowadzone po tym, jak na tory wyjechały tramwaje do Wilanowa, są nieadekwatne do potrzeb mieszkańców. Chodzi o likwidację niektórych linii, ale też odległości między przystankami autobusowymi i tramwajowymi.

Natomiast szefowa Zarządu Transportu Miejskiego tłumaczy, że dobrze rozwiązana komunikacja miejska nie oznacza, że wszędzie da się dojechać bez przesiadki.

Mokotów to nie jedyna dzielnica, której mieszkańcy narzekają na problemy z komunikacją. Poszkodowany czuje się także Wawer, o czym pisaliśmy na początku listopada. Magdalena Nożykowska, radna dzielnicy, złożyła interpelację o zwiększenie częstotliwości kursowania autobusu linii 115. To dzięki niej Wawra z osiedli położonych najbliżej Wisły mogą się dostać w kierunku kolejnych punktów przesiadkowych.

Udostępnij ten artykuł!

Najnowsze podcasty

Nowa aplikacja mobilna RadiaKolor

Daj nam znać!

Coś ciekawego wydarzyło się w Warszawie lub okolicach? 
Warto nagłośnić ciekawą inicjatywę? Może urzędnicy się nie popisali? 

Poinformuj o tym dziennikarzy Radia Kolor! 
Z przyjemnością zajmiemy się Twoim tematem.
W razie potrzeby – gwarantujemy anonimowość.