Dziś linie lotnicze Ryanair ogłosiły 24 nowe trasy na lato 2025 roku. Będą trzy nowe połączenia międzynarodowe z Okęcia.
Na dzisiejszej konferencji prasowej prezes Ryanaira, Micheal O’Leary, ogłosił otwarcie 24 nowych tras z Polski na tegoroczne sezon wakacyjny. Dodał też, że jego firma zaoferuje największy rozkład na sezon letni z Polski w historii.
Warszawa zyska trzy nowe połączenia, o których opowiedział Michał Kaczmarzyk z Rayanaira w rozmowie z Bartoszem Romanowskim.
Pozostałe nowe połączeia są następujące:
- Bydgoszcz-Alicante,
- Gdańsk-Bratysława,
- Katowice-Bruksela,
- Katowice-Dubrownik,
- Katowice-Reggio,
- Kraków-Aberdeen,
- Kraków-Castellon,
- Kraków-Mediolan Malpensa,
- Kraków-Marrakesz,
- Kraków-Tel Aviv,
- Łódź-Birmingham,
- Lublin-Girona,
- Olsztyn-Dusseldorf,
- Poznań-Amman,
- Poznań-Tel Aviv,
- Poznań-Walencja,
- Rzeszów-Malta,
- Rzeszów-Mediolan Malpensa,
- Wrocław-Pescara,
- Wrocław-Rijeka,
- Wrocław-Lamezia.
W tym roku szef Ryanaira zapowiada także obsłużenie 18,5 miliona pasażerów z polskich portów lotniczych. Wzrost ma dotyczyć głównie lotnisk spoza aglomeracji warszawskiej.
5 lat na 5 baz
W ciągu najbliższych pięciu lat irlandzki przewoźnik ma zamiar otworzyć pięć kolejnych baz na terenie Polski.
Gdzie powstaną kolejne? – zapytaliśmy Michała Kaczmarczyka.
Wysokie koszty kontroli ruchu lotniczego
Ryanair apeluje do polskiego rządu o obniżenie nadmiernych opłat ATC i utrzymanie ich na konkurencyjnym poziomie, aby zapewnić dalszy rozwój ruchu lotniczego, turystyki i gospodarki w Polsce.
Nasza potężna inwestycja w Polsce, wynosząca 4,4 mld USD, stała się możliwa dzięki niskim kosztom dostępu – zwłaszcza na lotniskach regionalnych, które stworzyły solidne warunki do trwałego wzrostu ruchu i łączności. Aby utrzymać długoterminowy wzrost ruchu, turystyki i zatrudnienia, polski rząd musi obniżyć wyjątkowo wysokie opłaty ATC oraz priorytetowo traktować inwestycje w lotniska regionalne, aby zapewnić im konkurencyjność i zdolność obsługi przyszłego wzrostu – powiedział Micheal O’Leary, prezes Ryanaira.
Ukraińska przestrzeń powietrza
Michael O’Leary zadeklarował, że irlandzki przewoźnik wznowi loty nawet w ciągu czterech-sześciu tygodni od zakończenia wojny w Ukrainie.
Chcemy wrócić do Ukrainy w ciągu miesiąca od otwarcia nieba – mówił Michał Kaczmarzyk.
Przewoźnik chce stworzyć sześć połączeń między Polską a Ukrainą. Docelowo Ryanair chciałby również założyć swoje bazy w Ukrainie.