Znamy plany PKP Polskich Linii Kolejowych jeśli chodzi o rozbudowę infrastruktury w Warszawie. Kolejarze poza wciąż odsuwającą się w czasie rozbudową linii średnicowej, planują też budowę nowych przystanków na Bemowie i we Włochach.
Jednym z nowych przystanków ma być Warszawa Jelonki-Ulrychów. Wbrew informacjom, którymi kilka tygodni temu dzielili się mieszkańcy Bemowa, będzie to jeden zespół przystankowy. Perony – jak informuje Anna Znajewska-Pawluk z biura prasowego PKP PLK – będą zlokalizowane w okolicach wiaduktu przy ulicy Górczewskiej.
Zyskają mieszkańcy ulicy Instalatorów
PKP Polskie Linie Kolejowe chcą też wybudować przystanek Warszawa Instalatorów. Według planów ma on powstać między przystankami Aleje Jerozolimskie a Rakowiec. Jeśli tak się stanie, na tym odcinku pociągi będą się zatrzymywać co około kilometr. W pobliżu w ostatnich latach powstało wiele nowych budynków, stąd też decyzja kolejarzy nie może dziwić.
Warszawa Rakowiec ma zostać wybudowany na wysokości ulicy Rakowskiej. Prace nad tym przystankiem są powiązane z planowaną rozbudową linii kolejowej do Piaseczna. Przypomnijmy, ma ona mieć cztery tory, a dodatkowo ma powstać pasażerska odnoga do Konstancina-Jeziorny.
Jak poinformowali nas kolejarze, koncepcje kolejnych nowych peronów na Bemowie i na warszawskich Włochach są na bieżąco omawiane z miastem.
Remont „średnicy” za kilka lat
Wiadomo też, że przy okazji modernizacji linii średnicowej zlikwidowany zostanie przystanek Warszawa Powiśle. W jego miejsce zostaną wybudowane dwa nowe – Warszawa Solec, który będzie zlokalizowany bliżej Wisły – a także Warszawa Nowy Świat, który powstanie w okolicach Ronda de Gaulla.
Przebudowa „średnicy” to jednak melodia przyszłości. Wiele wskazuje na to, że nie rozpocznie się wcześniej niż w 2030 roku. Wcześniej kolejarze chcą zająć się między innymi modernizacją Dworca Wschodniego. Wiadomo, że przetarg w tym temacie zostanie ogłoszony jeszcze w tym roku.