1 marca przyszło na świat źrebię konia Przewalskiego – gatunku zagrożonego wyginięciem. Jak informują pracownicy placówki – to ogromny sukces nie tylko dla ZOO, ale dla całej światowej ochrony tego zagrożonego gatunku.
Najmłodszy mieszkaniec ogrodu zoologicznego jest zdrowy, pełen energii i coraz odważniej poznaje świat pod czujnym okiem mamy. Źrebakowi brakuje tylko jednej rzeczy. Imienia.
I tu Warszawskie ZOO liczy na Was. W tym roku zwierzaki urodzone w stołecznym ogrodzie otrzymują imiona na literę „R„. Jeżeli macie pomysł na imię dla tego kopytnego słodziaka, wpisujcie je śmiało w komentarzach na Facebooku Warszawskiego ZOO.

Konie Przewalskiego wyginęły w naturze pod koniec lat 60. XX wieku, a ich powrót na azjatyckie stepy stał się możliwy dzięki populacji utrzymywanej w ogrodach zoologicznych.
Obecnie zasięg występowania tych koni jest ograniczony do kilku parków narodowych znajdujących na terenach Chin i Mongolii, a w zeszłym roku w Kazachstanie sukcesywnie przeprowadzono próbę ponownego wprowadzenia gatunku na tereny Kazachstanu po ponad 200 latach nieobecności.
TyDzień Misji Ogrodów Zoologicznych i Akwariów
Już jutro rusza 6. edycja Tygodnia Misji Ogrodów Zoologicznych i Akwariów. Inicjatywa, zapoczątkowana w 2020 roku przez Warszawskie ZOO, ma podkreślić konieczność ochrony ginących gatunków, a także pokazać współpracę polskich ogrodów zoologicznych.
Tegoroczna edycja odbędzie się w dniach 8 -16 marca i będzie wyjątkowa. Po raz pierwszy do akcji dołączyły wszystkie polskie ogrody, co daje rekordową liczbę 17 zaangażowanych instytucji.
Hasło przewodnie tegorocznej edycji to: „Wspólnie ratujmy Azję!” i jest odpowiedzią na równolegle trwającą kampanię Europejskiego Stowarzyszenia Ogrodów Zoologicznych i Akwariów „Vietnamazing”, dotyczącą azjatyckich zagrożonych gatunków. W ramach tegorocznej edycji Warszawskie ZOO zaprasza na codzienne spotkania z ekspertami i opiekunami zwierząt oraz spacery z wolontariuszami.
Tegoroczny Tydzień Misji to świetna okazja do zobaczenia źrebaka konia Przewalskiego, czyli gatunku reintrodukowanego na tereny azjatyckie.

Bohaterem plakatu i tegorocznej edycji kampanii jest panda wielka – symbol ochrony zagrożonych gatunków na całym świecie. Akcja zwraca również uwagę na problem wykorzystywania zwierząt przez niektóre państwa dla osiągnięcia korzyści finansowych.