Żoliborz inwestuje w koncentrację u najmłodszych. To wszystko dzięki rotorom zainstalowanym w Szkole Podstawowej nr 267 przy ul. Braci Załuskich 1. Program pilotażowy został wprowadzony dzięki jeden z nauczycielek tej szkoły i od razu przynosi pożądane efekty.
Pomysłodawcą takiego rozwiązania jest nauczycielka francuskiego, mgr Donata Paźniewska, która zadbała także o pozyskanie środków i realizację tego pilotażowego projektu w SP nr 267. Wszystko po to, aby uczniowie mogli się skupić na zajęciach oraz zredukować nadmiar energii i napięcie bez potrzeby wychodzenia z sali lekcyjnej.
Jak przekonuje pomysłodawczyni projektu, uczniowie dwujęzyczni, z którymi pracuje, przesiadują dłużej w szkole i potrzebują sposobu na rozładowanie nadmiaru energii.
– Wpadłam na pomysł wprowadzenia rotorów po obejrzeniu francuskiego reportażu o innowacyjności w szkole i zastosowaniu w klasach biurek zintegrowanych z rowerem. Moi uczniowie dwujęzyczni spędzają w szkole więcej czasu niż uczniowie klas ogólnych i mają dużo niespożytkowanej energii. Dlatego postanowiłam sięgnąć po rozwiązanie, które łączy naukę z aktywnością fizyczną. Obserwuję u uczniów duże zaangażowanie i większą motywację do przychodzenia na zajęcia – tłumaczy mgr Donata Paźniewska.
Ratusz liczy na więcej rotorów w szkołach
Takie rozwiązanie nie zakłóca prowadzenia zajęć i pozwala uczniom na dodatkowy wysiłek fizyczny w związku z długim przesiadywaniem w ławce szkolnej. Dodatkową zaletą rotorów jest ich funkcja wspierająca sprawność fizyczną uczniów, wpływa na poprawę mobilności, siły mięśni i koordynacji ruchowej kończyn dolnych. Poprawia również krążenie i stymuluje układ nerwowy.



