Będzie łatwiej o przesiadkę na stacji w Rembertowie. Podpisano umowę na projekt i budowę parkingu P+R. To drugi parking w kolejnym etapie rozwoju systemu przesiadkowego w Warszawie; pierwszy, na Bródnie już się projektuje.
W Rembertowie powstanie 141 miejsc postojowych, w tym sześć dla osób z niepełnosprawnościami i cztery stanowiska z ładowarkami dla aut elektrycznych. Przewidziano także około 40 zadaszonych miejsc dla rowerów, wraz z infrastrukturą do ładowania jednośladów elektrycznych i punktami do prostych napraw.
Nowy parking przy ulicy Cyrulików, tuż obok przystanku kolejowego, zostanie wyposażony w ekologiczne rozwiązania – pojawią się m.in. przepuszczalne nawierzchnie, zbiorniki na wodę deszczową oraz panele fotowoltaiczne. Na terenie inwestycji zaplanowano także nowe nasadzenia zieleni.
Jednocześnie trwa już projektowanie kolejnego parkingu przesiadkowego – tym razem przy stacji metra Bródno. Ten obiekt będzie większy i piętrowy, zlokalizowany przy skrzyżowaniu ulic Rembielińskiej i Kondratowicza. W planach jest budowa dwóch połączonych ze sobą garaży, które pomieszczą łącznie ok. 475 samochodów i 116 rowerów. Na dachu znajdą się panele fotowoltaiczne i roślinność, a w jednej z części parkingu powstanie przestrzeń do odpoczynku dla mieszkańców.
Co ważne, w sąsiedztwie parkingu na Bródnie znajdzie się miejsce na lokalny bazar, o którego zachowanie zabiegali mieszkańcy dzielnicy.
Oba parkingi powstają w ramach szóstego etapu rozbudowy warszawskiej sieci P+R. Miasto pozyskało na ten cel blisko 40 mln zł unijnego dofinansowania, co pokryje około 40 proc. kosztów całego projektu. Pozostałe środki zapewni stołeczny budżet.
Inwestycja będzie kosztować niespełna 11 milionów złotych, a oddanie parkingu planowane jest na drugą połowę 2027 roku.





