Coraz bliżej budowy linii kolejowej do lotniska Warszawa-Modlin. Została już wydana decyzja lokalizacyjna, teraz trwa oczekiwanie na pozwolenie na budowę. Czas na realizację inwestycji jest do połowy 2028 roku.
W tej chwili pasażerowie, którzy dojeżdżają pociągiem do Modlina, muszą korzystać z autobusów wahadłowych kursujących między dworcem a lotniskiem. Stacja końcowa ma znajdować się 280 metrów od terminala. Czas na realizację inwestycji jest do połowy 2028 roku, przekonuje p.o. prezesa lotniska Warszawa-Modlin Jacek Kowalski.
Po uzyskaniu pozwolenia na budowę PKP PLK będą mogły ogłaszać przetarg. Linia kolejowa do Modlina zostanie rozbudowana do dwóch torów, a w Nowym Dworze Mazowieckim przebudowany będzie układ drogowy. W planach są bezkolizyjne skrzyżowania z drogą krajową nr 62 oraz z drogą powiatową.
200 mln złotych, aby ułatwić dojazd
W ciagu dwóch lat jeden tor ma być przejezdny, a pociągi pojadą starą bocznicą i nowym fragmentem pod terminal. Trasę mają obsługiwać pociągi Kolei Mazowieckich. Koszt inwestycji szacowany jest na 200 milionów złotych.
Nowa, dwutorowa i zelektryfikowana linia kolejowa będzie przystosowana do prędkości 100 km/h dla pociągów pasażerskich i 60 km/h dla towarowych. Składy towarowe, oprócz bazy paliw, mają dojeżdżać także na bocznicę lotniska.
Lotnisko Warszawa-Modlin leży 37 km od centrum stolicy, w pobliżu drogi ekspresowej S7 i linii kolejowej Warszawa–Modlin. Port obsługuje głównie połączenia realizowane przez Ryanaira.




