Tarcza TBM Anna rozpoczęła drążenie ostatniego odcinka tunelu drugiej linii metra. Połączy on dwie nowe stacje w tej części Warszawy: Karolin i Chrzanów
Jak dotąd tarcza wykonała 25 metrów odwiertu – przekazała nam Anna Bartoń z Metra Warszawskiego. Ułożone zostały dwa stalowe pierścienie obudowy tunelu oraz sześć betonowych. To wszystko to dopiero początek bardzo intensywnej pracy, bo Anna ma do wydrążenia prawie 3 kilometry tunelu.
W połowie września drążenie rozpocznie druga tarcza, Krystyna – mówi Anna Bartoń:
Niemal 3 kilometry tunelu
Obie tarcze średnio będą drążyć około 18 metrów tunelu dziennie. Jak informuje Metro Warszawskie, Anna musi wydrążyć 2854 metry, a Krystyna 2833 metry nowego tunelu.
W środowy poranek, 14 sierpnia, na Bemowie rozpoczęło się drążenie tuneli ostatniego odcinka metra linii #M2. Tarcza TBM Anna ma w pierwszym etapie prac do pokonania nieco ponad 1060 metrów. W ten sposób połączy dwie nowe budowane stacje – Karolin i Chrzanów. Pierwsi pasażerowie… pic.twitter.com/4zEO52lp0t
— Warszawa (@warszawa) August 14, 2024
Jeśli wszystko pójdzie bez przeszkód, to w 2026 roku pasażerowie dojadą do stacji Karolin. Sama Stacja Techniczno-Postojowa, która budowana jest kilkaset metrów dalej, będzie powinna być gotowa w 2027 roku.