Tarcza TBM Anna rozpoczęła drążenie ostatniego odcinka tunelu drugiej linii metra. Połączy on dwie nowe stacje w tej części Warszawy: Karolin i Chrzanów
Jak dotąd tarcza wykonała 25 metrów odwiertu – przekazała nam Anna Bartoń z Metra Warszawskiego. Ułożone zostały dwa stalowe pierścienie obudowy tunelu oraz sześć betonowych. To wszystko to dopiero początek bardzo intensywnej pracy, bo Anna ma do wydrążenia prawie 3 kilometry tunelu.
W połowie września drążenie rozpocznie druga tarcza, Krystyna – mówi Anna Bartoń:
Niemal 3 kilometry tunelu
Obie tarcze średnio będą drążyć około 18 metrów tunelu dziennie. Jak informuje Metro Warszawskie, Anna musi wydrążyć 2854 metry, a Krystyna 2833 metry nowego tunelu.
Jeśli wszystko pójdzie bez przeszkód, to w 2026 roku pasażerowie dojadą do stacji Karolin. Sama Stacja Techniczno-Postojowa, która budowana jest kilkaset metrów dalej, będzie powinna być gotowa w 2027 roku.