Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego stwierdził, że konstrukcja nie pozwala na bezpieczne użytkowanie. Oznacza to, że poruszanie się po wiadukcie będzie niemożliwe, a utrudnienia dla kierowców i pasażerów potrwają dłużej niż to planowano.
Przebudowa wiaduktu w ciągu ul. Marywilskiej zaczęła się na początku września. To wówczas został tam wprowadzony ruch wahadłowy, co miało zapewnić przejezdność dla mieszkańców. W piątek rozpoczęło się wyburzenie części zachodniej wiaduktu. Ten etap miał zakończyć się 24 października, jednak podczas prac okazało się, że stan techniczny zakrytych wcześniej przez beton elementów konstrukcji jest zły i stwarza zagrożenie. Cały obiekt mógł być użytkowany, jednak po rozbiórce połowy nie jest to już bezpieczne.
W związku z tym ZDM wezwał wykonawcę do jak najszybszego przywrócenie przejezdności na wiadukcie. Ma on pracować nad tym w trybie 24-godzinnym, jednakże dodatkowe utrudnienia są nieuniknione. ZTM poinformował, że wprowadzona została czasowa organizacja ruchu komunikacji miejskiej.
Komunikacja miejska na wiadukcie
Trasy autobusów linii 176 i N64 zostały skrócone do przystanku MARCELIN po południowej stronie wiaduktu. Po północnej stronie wiaduktu uruchomiona została linia zastępcza Z76 o trasie:
Z76: SMUGOWA – Marywilska – Czołowa – Bohaterów – Ołówkowa – Parowozowa – Polnych Kwiatów – J. Mehoffera – Raciborska – CHOSZCZÓWKA (powrót: Raciborska – Przytulna – Henrykowska – Wyganowska – Raciborska – J. Mehoffera – …)
Dodatkowo wydłużone do ok. godz. 1.00 zostało kursowanie autobusów linii 133. W godzinach nocnych autobusy jeżdżą zmienioną trasą:
133: TARCHOMIN – W. Świętosławskiego – Świderska – Ćmielowska – Światowida – J. Mehoffera – Modlińska – Klasyków – Bohaterów – Ołówkowa – Parowozowa – Polnych Kwiatów – J. Mehoffera – Raciborska – CHOSZCZÓWKA – Raciborska – Przytulna – Henrykowska – Wyganowska – Raciborska – J. Mehoffera – M. Jeżowskiego – Parcelacyjna – J. Mehoffera – Światowida – W. Świętosławskiego – TARCHOMIN
Połączenie pomiędzy obydwoma odcinkami ulicy Marywilskiej jest możliwe pociągami Szybkiej Kolei Miejskiej linii S3 oraz Kolei Mazowieckich R90. W dni robocze SKM wydłuży część składów obsługujących linię S3 i większość kursów będzie realizowana pociągami o większej pojemności.