28 grudnia Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podpisała z firmą Lemitor Ochrona Środowiska umowę na przeprowadzenie analizy porealizacyjnej wraz z monitoringiem dla S2 Południowej Obwodnicy Warszawy na odcinku od węzła Puławska do węzła Lubelska. Ma ona objąć m.in. pomiar poziomu hałasu na terenach wymagających ochrony akustycznej.
Analiza porealizacyjna oceni m.in. skuteczność zastosowanych zabezpieczeń akustycznych na terenach podlegających stosownej ochronie. W przypadku stwierdzenia przekroczeń dopuszczalnych poziomów hałasu, analiza wskaże obszary wymagające działań minimalizujących, np. zaprojektowanie i wykonanie dodatkowych zabezpieczeń — czytamy w komunikacie GDDKiA.
Wyniki tej analizy będą znane pod koniec kwietnia 2023 roku. Wówczas dowiemy się, czy obecne zabezpieczenia przed hałasem są skuteczne. Z kolei pod koniec października 2023 roku GDDKiA otrzyma pełny raport dotyczący pomiarów hałasu oraz emisji substancji do powietrza i gleby. Ta wiedza posłuży instytucji w podjęciu decyzji dotyczących przyszłości tej drogi i zabezpieczeń przed hałasem, których domagają się mieszkańcy.