Trwają przygotowania do budowy tuneli na ostatnim odcinku na Bemowie. Rozpoczęła się produkcja elementów, które będą tworzyć półokrągłą wewnętrzną konstrukcje.
Zanim rozpocznie się drążenie tuneli, najpierw trwają prace przygotowawcze.
Aktualnie powstają elementy wewnętrzne, czyli konstrukcje, którymi będą wykładane ściany tunelu ostatniego odcinka metra na Bemowie. Na razie powstało 80 elementów, łącznie będzie ich ponad 3700. Wielkie betonowe elementy będą składowane przy przyszłej stacji Karolin.
Samo drążenie tuneli przez maszyny TBM, czyli ogromne wiertła, ma rozpocząć się jeszcze w te wakacje. Oba tunele będą miały łącznie około 6,4 tysiąca metrów długości – informuje warszawski ratusz.
To ostatni odcinek drugiej lini
Budowany odcinek będą tworzyć 3 stacje, a jego długość wyniesie prawie 4 kilometry.
Stacja C3 Lazurowa powstaje po południowo-wschodniej stronie skrzyżowania Lazurowej i Górczewskiej. Stację C2 Chrzanów zaplanowano pod ul. Rayskiego, w rejonie skrzyżowania z Szeligowską. Stacja C1 Karolin znajduje się pod ul. Sochaczewską, po północnej stronie skrzyżowania z Połczyńską.
Kilkaset metrów za nią budowane jest zaplecze techniczne dla całej linii – stacja techniczno-postojowa Karolin.
To właśnie nieopodal stacji Karolin pociągi będą miały swoje miejsca postojowe, będą serwisowane oraz naprawiane.