Ekipa budowlana zacznie od stopniowej rozbiórki obecnie funkcjonującego przejścia podziemnego i budowy nowego u zbiegu Wolskiej i Kasprzaka.
– Przejście to będzie prowadziło do przystanku tramwajowego. Sam przystanek znajdzie się jeszcze niżej, w miejscu gdzie dziś znajduje się jezdnia. Dzięki temu ruch tramwajowy będzie oddzielony od ruchu samochodowego – mówi rzecznik Tramwajów Warszawskich, Maciej Dutkiewicz.
Na czas robót jezdnia będzie musiała być zwężona.
– Prace będą prowadzone na odcinku o długości niemal 3,5 km. Między Wolską a Skierniewicką zostaną wybudowane nowe tory – około 2,3 km. Już istniejące na Wolskiej i na Kasprzaka, o długości ok. 1,2 km, zostaną zmodernizowane – dodaje rzecznik tramwajarzy.
Inwestycja ułatwiająca życie mieszkańcom stolicy ma jednak swoje wady. Niezbędne będzie usunięcie 19 drzew, które z nią kolidują. Jak uspokaja rzecznik – w zamian za to wykonawca posadzi 94 nowe drzewa.