Lokalizacja biura – co właściwie masz na myśli?
W naszym myśleniu na dobre utrwaliła się wizja centrum jako idealnego miejsca dla prowadzenia biznesu. I rzeczywiście położenie w samym środku miasta niesie szereg korzyści zarówno dla klientów, jak i pracowników firm. Łatwy dojazd, możliwość sprawnego przemieszczania się między punktami zlokalizowanymi w śródmieściu, dostępność infrastruktury, w tym także miejsc rozrywki, które sprzyjają integracji po pracy. To czynniki, które kuszą właścicieli firm oraz ich podwładnych. Czy jednak każdy, kto osadził swój biznes poza centrum miasta skazany jest na mniejszy prestiż oraz peryferyjny charakter świadczonej usługi? Niekoniecznie.
Ursus, centrum, a może Wilanów? Które miejsce okaże się najodpowiedniejsze dla biura?
Tak się składa, że całkiem spora liczba biur działa z powodzeniem, zarówno w dzielnicach przylegających do centrum, jak i w bardziej oddalonych kwartałach. Dobrze prosperują także te osadzone na obrzeżach aglomeracji. Biura do wynajęcia w Ursusie czy na Białołęce cieszą się sporym zainteresowaniem przedsiębiorców. Wpływ na to mają nie tylko niższe koszty najmu, lecz także cały szereg innych aspektów.
Poszukując lokalizacji dla biura, warto wziąć pod uwagę czynniki społeczne. Zlokalizowane na obrzeżach dzielnice często zamieszkują młodzi ludzie, którzy zdążyli się już usamodzielnić i od kilku lat są obecni na rynku pracy. Całkiem spora grupa posiada rodziny i stara się ograniczać czas dojazdów do miejsca pracy. Może się więc okazać, że lokalizacja biura w tej samej dzielnicy, w której się osiedlili, może okazać się kluczowa dla wyboru pracodawcy. A zatem, dzięki takiemu położeniu możesz zyskać specjalistę z potrzebnymi dla rozwoju Twojego biznesu kompetencjami.
Warto także pamiętać, że decydując się na biuro na obrzeżach, wcale nie musimy rezygnować z prestiżu. Firmy korzystające z biur na wynajem w Wilanowie są tego najlepszym przykładem. Liczne przedsiębiorstwa chętnie wybierają tamtejsze przestrzenie biurowe zlokalizowane w biurowcach bądź przestronnych mieszkaniach. Znajdziemy tu także przykłady znanych i prestiżowych agencji, które mieszczą się w domach wolnostojących w bliskim sąsiedztwie wilanowskiego parku.
Jakie korzyści dla biznesu niesie dobrze zlokalizowane biuro?
Dobra lokalizacja biura to dla jednych położenie w centrum bądź możliwie blisko niego. Inni będą z tym polemizować, skupiając się raczej na dostępności infrastruktury, usług oraz transportu. Tak naprawdę pojęcie idealnej lokalizacji wydaje się mieć różne definicje, które zależą od charakteru biznesu oraz jego potrzeb.
Jeśli więc Twój biznes wymaga częstych spotkań z klientami, z pewnością biuro w centrum okaże się z punktu widzenia marketingowego lepszym rozwiązaniem. Podobnie w sytuacji, gdy zatrudniasz dużą liczbę pracowników, którzy będą dojeżdżać do pracy z niemal wszystkich części miasta.
Jednym z najważniejszych aspektów, jakie należy wziąć pod uwagę przy wyborze lokalu dla biznesu, jest dostępność środków transportu publicznego. Położenie w pobliżu stacji metra czy stacji kolejowej znacznie wpływa na atrakcyjność lokalizacji. Do Twojego biura powinno dać się dotrzeć także autobusem lub tramwajem. Warto również sprawdzić, czy w pobliżu nie znajduje się stacja rowerów miejskich. Należy również zwrócić uwagę na obecność miejsc parkingowych, gdyż zarówno wśród pracowników, jak i klientów, znajdą się entuzjaści czterech kółek. Dobrze również zadbać o to, aby Twoje biuro było dobrze skomunikowane z najważniejszymi punktami komunikacyjnymi w mieście. Mamy tu na myśli Dworzec Centralny oraz Lotnisko Chopina.
Wybierając lokalizację dla biura, zwróć także uwagę na nazwę ulicy bądź placu, przy którym się ono znajduje. Dobrze, jeśli daje się łatwo zapamiętać i jest rozpoznawalne. Entuzjaści błądzenia po miejskich labiryntach to bardzo nieliczna grupa, dlatego daj się łatwo znaleźć Twoim pracownikom oraz klientom niezależnie od tego, czy Twój biznes będzie działał w centrum czy też na obrzeżach.
ARTYKUŁ SPONSOROWANY