Pasażerowie linii 17 i 33 skarżą się na to, że po uruchomieniu linii tramwajowej do Wilanowa, na ich liniach zwiększyła się liczba wysokopodłogowych pojazdów.
Od kiedy tramwaje jeżdżą do Wilanowa, pasażerowie zauważyli, że odbywa się to kosztem innych tras. Na liniach 17 i 33 zauważalnie częściej pojawiają się stare wagony z wysoką podłogą.
Tramwaje Warszawskie przyznają, że część pasażerów rzeczywiście może odczuwać różnicę — przede wszystkim chodzi o linię 33.
Do czasu uruchomienia trasy do Wilanowa — w drodze wyjątku — właśnie tam jeździły niskopodłogowe Hyundaie. Były to nowe pojazdy z przetargu zakupione specjalnie dla nowej trasy, mówi Witold Urbanowicz, rzecznik Tramwajów Warszawskich.
Witold Urbanowicz zdemontował też pogłoski o zmniejszonej liczbie tramwajów niskopodłogowych na linii nr 17.
Z kolei Zarząd Transportu Miejskiego przypomina, że od czasu otwarcia trasy do Wilanowa, tramwajów po stolicy jeździ więcej, niż wcześniej.
– tłumaczył Tomasz Kunert, rzecznik ZTMu.
Po dostarczeniu wszystkich 123 Hyundaiów tramwaje niskopodłogowe stanowią 70% całego warszawskiego taboru.