Dworzec Warszawa Zachodnia nabrał kształtów. Trwa budowa przejścia podziemnego

fot. Anna Znajewska-Pawluk; PKP PLK

Do końca roku zakończą się główne prace przy modernizacji kolejowej części stacji Warszawa Zachodnia. Podróżni będą mogli skorzystać z nowego przejścia podziemnego po wybudowaniu części obiektu realizowanego przez Tramwaje Warszawskie.

Na dworcu Warszawa Zachodnia wszystkie prace torowe zostały wykonane, od czerwca podróżni na stacji Warszawa Zachodnia korzystają już ze wszystkich 9 peronów. Do końca grudnia wykonawca wykończy zasadnicze prace w przejściu podziemnym po części kolejowej, mówił Karol Jakubowski z PKP PLK.

Nowe przejście podziemne jest dłuższe i szersze od poprzedniego. Obiekt umożliwia dojście do wszystkich 9 peronów zarówno od strony Woli, jak i Ochoty. Zainstalowano w nim windy oraz schody ruchome, które ułatwią pasażerom wejście na perony. Docelowo znajdą się w nim kasy biletowe, poczekalnie i lokale usługowe.

Obecnie dojście do pociągów zapewnia wybudowana kładka, z której można zjechać windami na poziom „0”.

Lokale usługowe

W listopadzie spółka rozpoczęła poszukiwania najemców lokali w części handlowo-usługowej. Jak powiedział Karol Jakubowski, jest już duże zainteresowanie lokalami w nowym budynku stacji, który będzie także galerią handlową.

Pierwsze sklepy i restauracje wraz z budynkiem dworca mogą zostać otwarte w połowie przyszłego roku.

Projekt Prace na linii średnicowej w Warszawie na odcinku Warszawa Wschodnia – Warszawa Zachodnia wart jest ok. 2 mld zł netto.

Udostępnij ten artykuł!

Najnowsze podcasty

Nowa aplikacja mobilna RadiaKolor

Daj nam znać!

Coś ciekawego wydarzyło się w Warszawie lub okolicach? 
Warto nagłośnić ciekawą inicjatywę? Może urzędnicy się nie popisali? 

Poinformuj o tym dziennikarzy Radia Kolor! 
Z przyjemnością zajmiemy się Twoim tematem.
W razie potrzeby – gwarantujemy anonimowość.