To już pewne – ulica Grzybowska w Warszawie zostanie gruntownie przebudowana. 10 lipca podpisano umowę z wykonawcą inwestycji. Prace powinny zakończyć się wiosną 2027 roku. Koszt robót to blisko 51 milionów złotych.
Rozbudowa obejmie odcinek o długości około 1,5 kilometra – od alei Jana Pawła II do ulicy Siedmiogrodzkiej. Po modernizacji Grzybowska ma być bezpieczniejsza i wygodniejsza zarówno dla kierowców, jak i pieszych oraz rowerzystów. Zostanie także uporządkowana przestrzeń wokół ulicy, co ułatwi dostęp do okolicznych biurowców, sklepów i mieszkań.
Ulica zyska nowoczesne oświetlenie, które poprawi widoczność i bezpieczeństwo po zmroku. Pojawią się również nowe chodniki i wydzielone drogi dla rowerów lub pasy rowerowe na jezdni. Parkowanie zostanie uporządkowane, a nowe przystanki komunikacji miejskiej ułatwią korzystanie z transportu publicznego.

Jak będzie wyglądać nowa Grzybowska?
Na odcinku od ulicy Towarowej do alei Jana Pawła II powstaną dwie jezdnie po jednym pasie ruchu w każdą stronę, a przy skrzyżowaniach dodatkowe pasy do skrętu. Między ulicami Towarową a Karolkową ulica będzie miała jedną jezdnię z dwoma pasami.
Inwestycja przewiduje również przebudowę infrastruktury podziemnej – sieci wodociągowej, cieplnej, elektroenergetycznej, kanalizacji teletechnicznej i sygnalizacji świetlnej. Powstanie nowa kanalizacja deszczowa, która ma skutecznie odprowadzać wodę w czasie ulewnych deszczy.
Nie zabraknie także zieleni. Wzdłuż ulicy pojawią się nowe nasadzenia – planowane jest posadzenie ponad 100 drzew, głównie klonów polnych, a także kilkudziesięciu drzewo-krzewów świdośliwy drzewiastej „Robin Hill”. Wzdłuż ulicy ma się pojawić aż 13 tysięcy krzewów, wśród nich m.in. róże, porzeczki alpejskie i trzmieliny. Władze miasta zapowiadają, że liczba sadzonych drzew może jeszcze wzrosnąć.
Rozbudowa ulicy Grzybowskiej to jedna z ważniejszych inwestycji drogowych w centrum Warszawy w najbliższych latach. – Chcemy, by to miejsce było nie tylko funkcjonalne, ale też estetyczne i przyjazne dla mieszkańców – podkreślają stołeczni urzędnicy.
Za realizację inwestycji odpowiada firma Strabag. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, nową Grzybowską warszawiacy pojadą wiosną 2027 roku.