Grzybowska przejdzie metamorfozę. Gruntowna przebudowa za ponad 50 milionów złotych

To już pewne – ulica Grzybowska w Warszawie zostanie gruntownie przebudowana. 10 lipca podpisano umowę z wykonawcą inwestycji. Prace powinny zakończyć się wiosną 2027 roku. Koszt robót to blisko 51 milionów złotych.

Rozbudowa obejmie odcinek o długości około 1,5 kilometraod alei Jana Pawła II do ulicy Siedmiogrodzkiej. Po modernizacji Grzybowska ma być bezpieczniejsza i wygodniejsza zarówno dla kierowców, jak i pieszych oraz rowerzystów. Zostanie także uporządkowana przestrzeń wokół ulicy, co ułatwi dostęp do okolicznych biurowców, sklepów i mieszkań.

Ulica zyska nowoczesne oświetlenie, które poprawi widoczność i bezpieczeństwo po zmroku. Pojawią się również nowe chodniki i wydzielone drogi dla rowerów lub pasy rowerowe na jezdni. Parkowanie zostanie uporządkowane, a nowe przystanki komunikacji miejskiej ułatwią korzystanie z transportu publicznego.

Tak obecnie wygląda ul. Grzybowska, fot. UM Warszawa

Jak będzie wyglądać nowa Grzybowska?

Na odcinku od ulicy Towarowej do alei Jana Pawła II powstaną dwie jezdnie po jednym pasie ruchu w każdą stronę, a przy skrzyżowaniach dodatkowe pasy do skrętu. Między ulicami Towarową a Karolkową ulica będzie miała jedną jezdnię z dwoma pasami.

Inwestycja przewiduje również przebudowę infrastruktury podziemnej – sieci wodociągowej, cieplnej, elektroenergetycznej, kanalizacji teletechnicznej i sygnalizacji świetlnej. Powstanie nowa kanalizacja deszczowa, która ma skutecznie odprowadzać wodę w czasie ulewnych deszczy.

Nie zabraknie także zieleni. Wzdłuż ulicy pojawią się nowe nasadzenia – planowane jest posadzenie ponad 100 drzew, głównie klonów polnych, a także kilkudziesięciu drzewo-krzewów świdośliwy drzewiastej „Robin Hill”. Wzdłuż ulicy ma się pojawić aż 13 tysięcy krzewów, wśród nich m.in. róże, porzeczki alpejskie i trzmieliny. Władze miasta zapowiadają, że liczba sadzonych drzew może jeszcze wzrosnąć.

Rozbudowa ulicy Grzybowskiej to jedna z ważniejszych inwestycji drogowych w centrum Warszawy w najbliższych latach. – Chcemy, by to miejsce było nie tylko funkcjonalne, ale też estetyczne i przyjazne dla mieszkańców – podkreślają stołeczni urzędnicy.

Za realizację inwestycji odpowiada firma Strabag. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, nową Grzybowską warszawiacy pojadą wiosną 2027 roku.

Udostępnij ten artykuł!

Najnowsze podcasty

Nowa aplikacja mobilna RadiaKolor

Daj nam znać!

Coś ciekawego wydarzyło się w Warszawie lub okolicach? 
Warto nagłośnić ciekawą inicjatywę? Może urzędnicy się nie popisali? 

Poinformuj o tym dziennikarzy Radia Kolor! 
Z przyjemnością zajmiemy się Twoim tematem.
W razie potrzeby – gwarantujemy anonimowość.