Dlaczego kształt etykiety jest ważny?
Współcześnie technologia druku i przygotowywania etykiet jest bardzo rozwinięta. W związku z tym bez problemu można uzyskać rozmaite kształty etykiet – zarówno bardziej, jak i mniej typowe, w zależności od pomysłu i potrzeb klienta. Pomaga w tym tzw. sztancowanie, czyli inaczej wykrawanie. O tym, na czym polega ta technika, można przeczytać pod adresem: https://unilogo-drukarnia.pl/ile-kosztuje-wykrojnik-etykiet-na-czym-polega-sztancowanie.
Dlaczego jednak jest to takie ważne? Etykiety na produktach z takich branż jak m.in. spożywcza (obejmująca również napoje) i kosmetyczna mają za zadanie wzbudzić ciekawość i zainteresowanie potencjalnych klientów. W ten sposób zachęcają konsumentów do dokonania zakupu – pełnią więc ważną funkcję reklamową. Aby przyciągały uwagę, muszą wyglądać we właściwy sposób. Ważne, aby były estetyczne i oryginalne. Liczy się nie tylko ich kolorystyka czy umieszczona na nich grafika, lecz także ich kształt. Przy projektowaniu etykiety należy więc zwrócić dużą uwagę na te kwestie.
Oprócz tego kształt nalepki powinien być dobrze dostosowany do drugiej funkcji, jaką ona pełni, a więc funkcji informacyjnej. Należy zatem pamiętać, że etykieta musi być nie tylko ładna, lecz przede wszystkim jak najbardziej czytelna. Czasami fantazyjny kształt może ograniczać jej czytelność, dlatego warto bardzo dokładnie przemyśleć cały projekt.
Klasyczne kształty etykiet samoprzylepnych
Typowa etykieta samoprzylepna jest prostokątna. To standardowy i bezpieczny kształt, który sprawia że na stickerze na pewno zmieszczą się odpowiednie informacje wraz z grafiką. Stanowi to sprawdzone rozwiązanie i wbrew pozorom wciąż może spodobać się wielu klientom.
Podobnie jest też z innymi klasycznymi formatami, a więc kołem oraz owalem. Można je spotkać chociażby na butelkach napojów. Również przypadną one do gustu większości odbiorców.
Mniej typowe formy etykiet
Etykiety samoprzylepne mogą mieć jednak o wiele bardziej fantazyjne kształty. Na pewno zwiększa się dzięki temu ich oryginalność. To z kolei sprawia, że wyróżniają się one na sklepowych półkach i bardziej przyciągają uwagę. Mogą mieć kształt rombu czy gwiazdy albo być zaokrąglone lub wykończone zawijasami, wybrzuszeniami itp. Tak naprawdę ograniczeniem jest jedynie wyobraźnia (i wspomniana wcześniej czytelność). Decydując się na takie rozwiązanie, trzeba jednak dobrze zastanowić się nad upodobaniami grupy docelowej, do której ma być kierowany opatrzony etykietą produkt. Niektórym konsumentom może spodobać się fantazyjny kształt nalepki, jednak inni mogą uznać go za zbyt udziwniony czy kiczowaty.
Kształty etykiet okolicznościowych
Etykiety często zdobią produkty sezonowe i okolicznościowe. Ciekawym pomysłem jest wówczas dostosowanie nalepek do charakteru takiego towaru. Przykładowo, na produktach sprzedawanych z okazji Bożego Narodzenia można umieścić etykiety w kształcie choinki lub bałwanka, a z okazji Wielkanocy – przypominające jajko. Podobnie można postąpić w przypadku walentynek. Wówczas oczywiście klasycznym rozwiązaniem będzie etykieta w kształcie serca.
ARTYKUŁ SPONSOROWANY