Siedmiu wykonawców zgłosiło się do przetargu na wykonanie prac modernizacyjnych na linii kolejowej numer 7 między stacją Warszawa Wawer a Otwockiem. PKP Polskie Linie Kolejowe chcą wydać na te prace nieco ponad 1,6 miliarda złotych.
Najtańszą ofertę złożyło konsorcjum trzech firm: Trakcja, Intop S.A. i Intop Warszawa sp. z o.o. – zadeklarowały one, że dokonają modernizacji linii za 1,58 miliarda złotych. W kwocie założonej przez kolejarzy mieszczą się też oferty od Budimexu S.A. oraz Torpolu S.A.
PKP PLK po przyjrzeniu się ofertom zamierzają wybrać tę najkorzystniejszą i podpisać umowę jeszcze w tym roku. Według założeń kolejarzy prace potrwają do 2028 roku.
Linia otwocka na nowo
Po modernizacji kolejowa linia otwocka zmieni się całkowicie. Przede wszystkim, tak jak to ma miejsce na odcinku z Warszawy Wschodniej do Wawra, oddzielony zostanie ruch aglomeracyjny od dalekobieżnego. Zostanie dobudowana dodatkowa para torów.
Przebudowane zostaną też przystanki w Aninie, Międzylesiu, Radości, Miedzeszynie, Michalinie, Józefowie, Świdrze, a także przebudowana zostanie stacja Warszawa Falenica. Powstaną też nowe przejścia podziemne dla pieszych – ich ma być 20, a część powstanie w miejscach wskazanych przez dzielnicę.
Kierowcy – po zakończeniu przebudowy torów – pojadą nowymi tunelami, zamiast przejściami naziemnymi. Te powstaną w Radości przy ulicy Panny Wodnej, w Falenicy w ciągu ulic Walcowniczej i Bystrzyckiej oraz w Józefowie między ulicami Cichą i Matejki. Powstanie też wiadukt nad torami w miejsce zlikwidowanego przejazdu na granicy Warszawy i Józefowa między ulicami Werbeny i Brucknera.
Praktycznie na całej długości modernizowanego odcinka wybudowane zostaną ekrany akustyczne wysokości od 2 do 6 metrów, które zostaną pokryte roślinnością.