Zarząd Dróg Miejskich przygotowuje się do gruntownego remontu nawierzchni Krakowskiego Przedmieścia na odcinku pomiędzy ulicami Królewską a Miodową. Decyzja ta wynika z doświadczeń zdobytych podczas poprzednich prac remontowych na terenie miasta.
Posłuchaj rzecznika Zarządu Dróg Miejskich, Jakuba Dybalskiego ⬎
Remont fragmentu Traktu Królewskiego jest niezbędny ze względu na intensywny ruch komunikacyjny, zwłaszcza autobusów, które przemierzają tę trasę. Aktualnie nawierzchnia jest nierówna, pełna wykruszeń i ubytków.
Prace remontowe obejmą nie tylko usuwanie istniejących niedoskonałości, ale przede wszystkim zastosowanie nowych technologii, które zapewnią trwałą i odporną na obciążenia nawierzchnię. Różnice w trwałości nawierzchni między Miodową a Krakowskim Przedmieściem wynikają głównie z zastosowanych technologii podczas remontów. Jako najistotniejszą, zdaje się, ZDM wymienia betonową podbudowę, połączoną spoiwem na bazie żywicy epoksydowej, która już sprawdziła się podczas remontów na ulicy Miodowej. Tam, mimo intensywniejszego ruchu – Miodową można poruszać się prywatnym autem – kolein nie ma. Podobnie ma być już niedługo na Krakowskim Przedmieściu.
Prace wykona firma Balzola, a wartość umowy to nieco mniej niż 8,6 miliona złotych, co jest niemal 3 miliony złotych niższe od początkowo przewidywanego budżetu. Wykonawca będzie miał na realizację prac 8 miesięcy, z głównymi pracami zaplanowanymi na okres wakacyjny, aby zminimalizować uciążliwość dla mieszkańców i użytkowników drogi.