Krystyna i Anna pracują pełną parą. Postępy prac na bemowskim odcinku drugiej linii metra

fot. Metro Warszawskie

Wiosenna pogoda sprzyja pracom na bemowskim odcinku drugiej linii metra. Przybywa torów na przyszłej stacji techniczno-postojowej na Karolinie, ale trwają też prace wykończeniowe w kolejnych budynkach. Dobre tempo mają również obie tarcze TBM, które „przewierciły się” do stacji Lazurowa.

Stacja Techniczno-Postojowa, która powstaje na zachodnim końcu drugiej linii metra z każdym dniem coraz bardziej przypomina to, co dotychczas można było oglądać na wizualizacjach. Stoją już wszystkie budynki, między innymi ten z pomieszczeniami biurowymi, do którego wprowadzą się pracownicy Metra Warszawskiego z różnych działów. Widać kształty przyszłych pomieszczeń – kładziona jest posadzka, malowane są ściany.

Baza dla pociągów metra

Ostatecznego kształtu nabrały hale i budynki, w których serwisowane będą pociągi. Przygotowane są dla nich już tory i kanały, do których będą schodzić pracownicy, by przeprowadzać przegląd składów. Przygotowywane są też stanowiska, gdzie pociągi będą myte i odkurzane, mówi Andrzej Rejnson  – rzecznik Metra Warszawskiego.

Nad całością zabudowań góruje budynek nastawni, skąd dyspozytorzy sterować będą ruchem pociągów i pojazdów pomocniczych na terenie STP.

Krystyna przebiła się w Dzień Kobiet

Prace regularnie prowadzone są również na przyszłych stacjach pasażerskich, dodaje rzecznik.

tarcza Krystyna; fot. Metro Warszawskie

W ostatnich tygodniach pojawiły się informacje o chwilowych utrudnieniach w ruchu na ul. Lazurowej, związanych z przejściem tarcz TBM pod jezdnią. Najpierw do stacji Lazurowa przebijała się tarcza Anna. A TBM Krystyna zrobiła to niedługo później – dotarła do stacji Lazurowa w Dzień Kobiet. Teraz przed obiema maszynami jeszcze około półkilometrowy odcinek do obecnie „krańcowej” stacji linii M2 – Bemowo. Gdy obie wykonają swoją pracę, powstanie połączenie pomiędzy działającym odcinkiem M2, a tym który jest w budowie.

Bemowski odcinek linii M2

Na Bemowie powstaje ostatni fragment drugiej linii metra w Warszawie. Do użytku zostaną oddane trzy stacje: C3 „Lazurowa” w rejonie skrzyżowania ulic Górczewskiej i Lazurowej, C2 „Chrzanów” przy skrzyżowaniu ulic Rayskiego i Szeligowskiej i C1 „Karolin” wraz z torami odstawczymi w okolicach skrzyżowania ulic Połczyńskiej i Sochaczewskiej. Za stacją C1 powstaną podziemne tory dojazdowe do budowanej STP. Powstała infrastruktura zapewni możliwość kompleksowej obsługi taboru przeznaczonego do przewozu pasażerów na drugiej linii metra. Ponadto, w ramach przedsięwzięcia, wybudowane będą dwie wentylatornie.

Linią M2 w pełnej krasie powinniśmy zgodnie z planem pojechać w połowie przyszłego roku

Udostępnij ten artykuł!

Najnowsze podcasty

Nowa aplikacja mobilna RadiaKolor

Daj nam znać!

Coś ciekawego wydarzyło się w Warszawie lub okolicach? 
Warto nagłośnić ciekawą inicjatywę? Może urzędnicy się nie popisali? 

Poinformuj o tym dziennikarzy Radia Kolor! 
Z przyjemnością zajmiemy się Twoim tematem.
W razie potrzeby – gwarantujemy anonimowość.