Linia autobusowa 162 obchodzi w tym roku swoje 60. urodziny. To jedna z najstarszych tras w stolicy, która przetrwała budowy metra, remonty mostów i liczne reorganizacje komunikacji miejskiej. Jest to też jedna z nielicznych linii, która nigdy nie została zawieszona. Swego czasu była popularna wśród pewnej grupy mieszkańców miasta.
Autobus 162 uruchomiono 29 sierpnia 1965 roku. Początkowo kursował z ul. Podchorążych przez Czerniakowską, Szwoleżerów, Myśliwiecką, Rozbrat, Kruczkowskiego, al. 3 Maja, Solec, Dobrą, Tamkę, Wybrzeże Kościuszkowskie, Most Śląsko-Dąbrowski, Targową i 11 Listopada na pętlę na skrzyżowaniu ul. Letniej z ul. Szwedzką.

W kolejnych latach trasa była kilkakrotnie wydłużana i modyfikowana. W 1968 roku autobus dojeżdżał już do pętli Szwedzka / 11 Listopada, w 1973 roku przedłużono ją wzdłuż ul. Czerniakowskiej do Chełmskiej, a w 1978 roku linia po raz pierwszy dotarła na Targówek Mieszkaniowy.
W latach 80. i 90. kursowała m.in. przez Powiśle, Mokotów, Augustówkę, Pragę i Most Syreny, dostosowując trasę do zmieniającej się infrastruktury i potrzeb mieszkańców.
mówi Aleksander Koch z portalu Historia Transportu Publicznego. Ponadto zdradził również, że swego czasu linia 162 była popularna wśród kibiców Legii Warszawa.
Jak 162 jeździ dzisiaj?
Obecnie autobus 162 kursuje na trasie Siekierki – Plac Hallera, obsługując zarówno południowe, jak i północno-wschodnie części miasta. Mimo licznych zmian, modernizacji i powstania metra linia wciąż pozostaje jedną z ważniejszych tras komunikacyjnych Warszawy.

W ostatnich latach linia była m.in. skierowana na Plac Hallera w związku z otwarciem nowych stacji metra na Pradze i Targówku (2019 r.) oraz uruchomiono kursy skrócone z Chełmskiej do Dworca Wileńskiego (2020 r.).