Czy mogę karmić piersią na oczach wszystkich? Czy stosownie jest patrzeć na kobietę, gdy karmi piersią? To tylko kilka wątpliwości, które pojawiają się w głowie każdej matki karmiącej piersią i osób znajdujących się w jej otoczeniu. Wielość obiekcji sprawia, że mamy karmiące zaczynają „bawić się” w chowanego. Niestety ta zabawa nie daje przyjemności.
Mamy mają prawa!
Główną ideą kampanii społecznej „Vademecum kultury karmienia piersią w miejscach publicznych” pod hasłem #konieczabawywchowanego jest pokazanie, że karmienie piersią jest naturalną czynnością, a kobiety nie powinny wstydzić się karmienia swojego dziecka w miejscach publicznych. Jedną z odsłon kampanii będzie publikacja „Vademecum kultury karmienia piersią w miejscach publicznych dla mam i otoczenia” skierowana nie tylko do karmiących mam, ale przede wszystkim do osób przebywających w ich otoczeniu. Kampania została zrealizowana we współpracy z blogerkami oraz ekspertami.
Akcja społeczna będzie trwała przez Ogólnopolski Tydzień Karmienia Piersią – od 26.05 do 01.06. W tych dniach na stronie www.konieczabawywchowanego.pl pojawią się filmy edukacyjne, budujące świadomość Polaków w zakresie karmienia piersią w miejscach publicznych.
Inicjatorem i fundatorem kampanii społecznej „Vademecum Kultury Karmienia Piersią w Miejscach Publicznych” pod hasłem #konieczabawywchowanego jest NutroPharma właściciel marki Femaltiker, preparatu, który wspomaga karmienie piersią i którego skuteczność została potwierdzona w badaniu klinicznym.