PKP PLK podpisały umowę na przebudowę linii kolejowej nr 7 między Warszawą Wawrem a Otwockiem. To kolejny krok po zakończonym już odcinku z Warszawy Wschodniej do Wawra, gdzie wybudowano dodatkową parę torów. W ramach inwestycji na linii otwockiej PKP zmodernizuje 8 przystanków, dobuduje dwa nowe tory, 4 skrzyżowania bezkolizyjne i 20 tuneli dla pieszych.
Po modernizacji ruch dalekobieżny i aglomeracyjny będzie prowadzony osobno, co zwiększy przepustowość linii i umożliwi sprawniejsze kursowanie pociągów między Warszawą a Otwockiem oraz na trasach dalekobieżnych, m.in. do Lublina. Szacuje się, że czas przejazdu między Warszawą a Lublinem skróci się o 16 minut.
W ramach inwestycji przebudowanych zostanie osiem stacji i przystanków: Warszawa Anin, Warszawa Międzylesie, Warszawa Radość, Warszawa Miedzeszyn, Michalin, Józefów, Otwock Świder oraz Warszawa Falenica. Na wszystkich pojawi się nowoczesny system informacji pasażerskiej, a przystanki zostaną dostosowane do potrzeb osób z ograniczoną mobilnością.
Dodatkowo w Wawrze, Radości i Józefowie powstaną tunele i przejścia pod torami dla pieszych, a wzdłuż linii zamontowane zostaną kilometry ekranów akustycznych, które mają poprawić komfort mieszkańców.
– To nie podzieli dzielnicy – mówi burmistrz dzielnicy, Paweł Michalec.
Burmistrz Wawra podkreśla, że budowa ekranów akustycznych oraz innych konstrukcji wzdłuż zmodernizowanej linii kolejowej będzie nie zagrożeniem a szansą dla dzielnicy.


Zakończenie prac w 2028 roku
Prace terenowe rozpoczną się w marcu 2025 roku, a zakończenie modernizacji planowane jest na 2028 rok. Inwestycja, warta ponad 1,3 miliarda złotych.
– To będą rewolucyjne zmiany. Zyskają wszyscy podróżni, a linia stanie się nowocześniejsza i bardziej komfortowa – mówi Dariusz Klimczak, minister infrastruktury.
Murki, tunele i nowe torowiska zostaną zaprojektowane tak, aby zachować historyczny charakter niektórych stacji, np. w Warszawie Falenicy, gdzie odnowione zostaną charakterystyczne „skrzydlate” wiaty.









