Modernizacja torów z Wawra do Otwocka. Pierwsze wyburzenia w Radości i Falenicy.

foto: PKP Polskie Linie Kolejowe

PKP Polskie Linie Kolejowe rozpoczęły kolejny, jeszcze wstępny etap prac przy modernizacji linii kolejowej z Wawra do Otwocka. Kolejarze potwierdzają, że główne prace rozpoczną się jesienią, ale już teraz można zobaczyć, że jest do nich coraz bliżej.

PKP PLK przekazały, że już rozpoczęły się rozbiórki budynków w Radości oraz w Falenicy. Chodzi między innymi o budynek, w którym mieścił się sklep przy ulicy Patriotów 211 – właściwie na rondzie przy przejeździe kolejowym w Radości. Za kilka lat tu, a także w ciągu ulicy Bysławskiej będą tunele pod torami.

Ponadto, jak czytamy w najnowszym komunikacie PKP PLK, przebudowywana jest też kanalizacja sanitarna między Aninem a Międzylesiem. Rury biegną pod terenem kolejowym. Przenoszone będą pod jezdnię, co pozwoli na bezkolizyjną budowę dodatkowego toru.

Wycinka pod zbiornik i podstację

Kolejarze przejęli też teren od Lasów Państwowych – chodzi o działkę na rogu Zagajnikowej i Patriotów. Tam wybudowana będzie podstacja trakcyjna i podziemny zbiornik. Drzewa już zostały wycięte przez leśników z Nadleśnictwa Celestynów.

Urządzenia, które staną w tym miejscu, zapewnią zasilanie dla dwóch równoległych linii kolejowych – podmiejskiej oraz dalekobieżnej.

Duże zmiany na kolejowej linii otwockiej

Jak czytamy w komunikacie PKP PLK: docelowo na odcinku między Warszawą Wawer a Otwockiem planujemy rozdzielenie ruchu pociągów dalekobieżnych od aglomeracyjnego. Zlikwidujemy cztery przejazdy kolejowe, a w zamian powstaną: tunel drogowy w Radości na ul. Panny Wodnej – Izbickiej, w Falenicy na ul. Walcowniczej – Bystrzyckiej, w Józefowie w okolicy ul. Cichej – Matejki oraz wiadukt drogowy na granicy Warszawy i Józefowa w ul. Werbeny – Brucknera.

Kolejarze do 2028 roku chcą też przebudować 8 przystanków: Warszawa Anin, Warszawa Międzylesie, Warszawa Radość, Warszawa Miedzeszyn, Michalin, Józefów, Otwock Świder oraz stacja Warszawa Falenica.

Na każdym z nich pojawi się nowoczesny system informacji dla pasażerów. Planujemy też budowę 20 nowych przejść pod torami oraz przebudowę istniejącego przejścia na stacji Warszawa Falenica – informują PKP Polskie Linie Kolejowe.

Po modernizacji linii wzdłuż niej staną ekrany akustyczne. Ponadto wyremontowane zostaną mosty nad rzeką Świder przed przystankiem Otwock-Świder.

Udostępnij ten artykuł!

Najnowsze podcasty

Nowa aplikacja mobilna RadiaKolor

Daj nam znać!

Coś ciekawego wydarzyło się w Warszawie lub okolicach? 
Warto nagłośnić ciekawą inicjatywę? Może urzędnicy się nie popisali? 

Poinformuj o tym dziennikarzy Radia Kolor! 
Z przyjemnością zajmiemy się Twoim tematem.
W razie potrzeby – gwarantujemy anonimowość.