Warszawa Mruga | Kampania Społeczna Radia Kolor

Radio Kolor rusza z kampanią społeczną „Warszawa Mruga”. Jej celem jest edukacja kierowców i promowanie nawyku używania kierunkowskazów – małego gestu, który może zrobić ogromną różnicę na drodze.

Akcja potrwa od 13 stycznia do 9 lutego 2025 roku i będzie prowadzona na szeroką skalę w różnych kanałach medialnych. Kampanię „Warszawa Mruga” honorowym patronatem objął Prezydent Miasta st. Warszawy.

Czego dotyczy kampania?

Czy wiesz, że co piąty kierowca w Polsce nie sygnalizuje zmiany pasa ruchu, a zdarzają się również tacy, którzy nie robią tego nigdy? To nie tylko liczby – za nimi kryją się sytuacje prowadzące do kolizji, korków i niepotrzebnego stresu na drodze. Kampania „Warszawa Mruga” ma na celu uświadomienie wszystkim użytkownikom warszawskich ulic, że prawidłowe korzystanie z kierunkowskazów to klucz do bezpieczeństwa i płynności ruchu.

„Warszawa Mruga” to kampania inna niż wszystkie. Z przyjemnością informujemy, że autorem grafiki promującej kampanię jest Andrzej Rysuje – dziękujemy!

Chcemy uczyć przez inspirację, a nie moralizowanie. Zależy nam na tym, aby sygnalizowanie manewrów stało się modnym nawykiem – czymś, co każdy odpowiedzialny kierowca robi z dumą. Dzięki serii angażujących treści pokażemy, że „mruganie” to nie tylko przepis, ale także gest troski o innych uczestników ruchu.

W trakcie kampanii zaplanowaliśmy wiele działań:

  • Programy eksperckie na antenie Radia Kolor – krótkie, merytoryczne rozmowy o tym, dlaczego warto sygnalizować swoje manewry na drodze i jak robić to prawidłowo.
  • Relacje z warszawskich ulic, gdzie wraz z policją pokażemy realne sytuacje drogowe i konsekwencje braku kierunkowskazów.
  • Spoty emitowane na naszej antenie, w mediach społecznościowych oraz na nośnikach w przestrzeni miejskiej (ekrany w autobusach, tramwajach, metrze, SKM).
  • Wspólne przejazdy z kierowcami MZA, którzy opowiedzą jak zachowania kierowców wpływają na ich codzienną pracę.

Razem zmieniamy warszawskie drogi

„Warszawa Mruga” to kampania dla każdego z nas. Chcemy pokazać, że  prawidłowe użycie kierunkowskazów może poprawić bezpieczeństwo, ograniczyć korki i sprawić, że codzienne podróże po Warszawie staną się przyjemniejsze.

Dołącz do naszej kampanii i „mrugaj” odpowiedzialnie! Pamiętaj, że każda zmiana pasa ruchu czy skręt bez użycia kierunkowskazów może stanowić zagrożenie dla innych uczestników ruchu. Świeć przykładem i zachęcaj innych do tego samego!

Zapraszamy do śledzenia relacji z kampanii na antenie Radia Kolor, naszych mediach społecznościowych oraz stronie internetowej.

Jak prawidłowo korzystać z kierunkowskazów? Jakie błędy najczęściej popełniają kierowcy? Jakie są największe mity dotyczące ich używania? M.in. o tym opowiedział nam asp. Kamil Sobótka – Specjalista Wydziału Komunikacji Społecznej Komendy Stołecznej Policji:

Na warszawskie ulice ruszyły także specjalne policyjne patrole. Oto jak wyglądał jeden z nich przy Placu Konstytucji:

W ramach naszej kampanii odwiedziliśmy Ośrodek Szkolenia Kierowców Miejskich Zakładów Autobusowych przy ul. Woronicza, gdzie jego instruktor Wilhelm Kępka opowiedział nieco więcej o wyzwaniach na drodze, z którymi mierzą się kierowcy miejskich autobusów:

Posłuchaj rozmowy z instruktorem OSK MZA – Wilhelmem Kępką:

Odwiedziliśmy także innego partnera naszej kampanii – czyli Warszawski Transport Publiczny. Rozmawialiśmy z Dyrektorką Zarządu Transportu Miejskiego – Katarzyną Strzegowską:

Patronami kampanii są: Prezydent Miasta st. Warszawy, KSP, WTP, MZA, TVP3 Warszawa

Partnerami kampanii są: AMIC Energy, EMKA Trans oraz Pirelli

Udostępnij ten artykuł!

Najnowsze podcasty

Daj nam znać!

Coś ciekawego wydarzyło się w Warszawie lub okolicach? 
Warto nagłośnić ciekawą inicjatywę? Może urzędnicy się nie popisali? 

Poinformuj o tym dziennikarzy Radia Kolor! 
Z przyjemnością zajmiemy się Twoim tematem.
W razie potrzeby – gwarantujemy anonimowość.