Na stacji Warszawa Zachodnia kolejarze rozpoczęli ostatni etap prac dotyczących torowiska. Specjalne maszyny wyjechały by wyszlifować szyny i wyrównać ich powierzchnię.
Na Warszawie Zachodniej trwa ostatni etap prac dotyczących torowiska, które zostało tam wybudowane przy modernizacji stacji. Do wyszlifowania zostało 31 kilometrów torów. To ostatni element prac torowych, co zapewni w przyszłości cichszy przejazd składów przez stacje.
Kolejarze nie szlifują torowiska ręcznie, pomaga im w tym odpowiednie urządzenie.
Urządzenie najpierw bada powierzchnie szyny, następnie ściera ją – mówi Karol Jakubowski, rzecznik PKP PLK.
Do prac torowych wykorzystywana jest specjalny pociąg SPENO, który wazy 270 ton, ma 80 metrów, a dokładność z jaką szlifuje szyny dochodzi do dziesiątek milimetra.
Trwające prace nie mają wpływu na kursowanie pociągów. Prace rozpoczęły się w połowie lipca i odbywają się nocami, potrwają do końca sierpnia.