PKP PLK uruchomiły aplikację Sprawny Peron. To narzędzie, które pozwoli pasażerom na szybkie przekazanie informacji o usterkach i nieprawidłowościach zarządcom nieruchomości. Za jego pośrednictwem pasażerowie mogą przekazywać informacje o stanie czystości infrastruktury pasażerskiej na peronach, drogach dojścia, a także przejść nad i pod torami. Jak korzystać z tej opcji?
W przypadku zauważenia usterki, np. awarii windy, nagłośnienia, wyświetlaczy czy zaśnieżonego peronu, podróżny może w szybki sposób dokonać zgłoszenia nieprawidłowości. Po uruchomieniu aplikacji należy wybrać z listy stację lub przystanek. Data i godzina jest uzupełniana automatycznie. Lokalizację można również łatwo wprowadzić z wykorzystaniem kodów QR, które znajdują się na wszystkich plakatowych rozkładach jazdy. Wystarczy w aplikacji kliknąć ikonkę symbolizującą kod, a następnie zeskanować ją aparatem telefonu — informuje PKP PLK.
Zgłaszający musi także wybrać konkretne miejsce występowania usterki oraz wybrać z listy rodzaj nieprawidłowości. Można także załączać zdjęcia. Aplikację Sprawny Peron można bezpłatnie pobrać z Google Play lub Apple Store.