Buspas na Puławskiej, funkcjonujący już ponad rok, stał się wzorem efektywnego rozwiązania komunikacyjnego. Skrócił on czas podróży w godzinach szczytu z 32-35 minut do około 20 minut. To znacząca poprawa, która przekłada się na łączny zysk czasowy rzędu niemal 5 godzin miesięcznie dla każdego korzystającego z tej trasy.
W odpowiedzi na pytanie o nowe buspasy, Prezydent Trzaskowski zaznaczył, że miasto planuje ich więcej, ale są one uzależnione od różnych czynników, w tym od współpracy z kolejarzami. To może oznaczać, że nowe buspasy mogą pojawić się w miejscach, gdzie infrastruktura kolejowa będzie remontowana lub modernizowana.
Aktualnie w Warszawie funkcjonuje ponad 68,5 km pasów dedykowanych komunikacji miejskiej. Należy do nich m.in. buspas na Trasie Łazienkowskiej czy ciąg ulic Radzymińska – al. „Solidarności”. Lista potencjalnych lokalizacji dla nowych buspasów jest znacznie dłuższa i obejmuje ulice takie jak Bonifraterska, Aleje Ujazdowskie, al. Krakowska czy ul. Puławska.
Mimo że szczegółowe plany nie są jeszcze znane, to zainteresowanie mieszkańców tematem nowych buspasów jest duże. Wiele wskazuje na to, że miasto rozważa różne opcje, aby usprawnić dojazdy do centrów ważnych dzielnic oraz połączenia z metrem i innymi środkami transportu zbiorowego.