Od czasu wejścia w życie nowej uchwały, by uzyskać Kartę warszawiaka, nie trzeba będzie już przedstawić potwierdzenia rozliczenia podatku dochodowego w Warszawie. Wystarczy być zameldowanym pod stałym adresem w stolicy. Na tej podstawie uprawnienia, pozwalające na uzyskanie zniżek na bilety do komunikacji miejskiej i do miejsc kultury, zostaną wgrane na kartę miejską.
Zmiany nastąpią również, jeśli chodzi o okres ważności e-hologramu. Obecnie są one ważne do 30 września. Po wejściu w życiu nowej uchwały uprawnienia będą aktualne do końca roku. Prostsza będzie także procedura uzyskania Karty młodego warszawiaka. Wystarczy, że jeden opiekun lub rodzic zacznie się o nią ubiegać. To samo dotyczy Warszawskiej Karty Rodziny.
Kiedy nowe przepisy wejdą w życie?
Osoby, które nie są zameldowane w Warszawie, a także ich podopieczni, by uzyskać uprawnienia warszawiaka, będą musiały dostarczyć rozliczenie podatku dochodowego od osób fizycznych (PIT) w US Warszawa oraz wskazać adres zamieszkania na terenie Warszawy. Wszystkie te przepisy zaczną obowiązywać od 1 czerwca 2022 roku.