W związku z przebudową dworca Warszawa Zachodnia i realizacji tunelu tramwajowego zamknięty został tor nr 2 WKD na odcinku od przystanku Warszawa Reduta Ordona do Warszawa Śródmieście WKD, obecnie pociągi kursują tam jednotorowo.
Przez te utrudnienia WKD stało się głównym przewoźnikiem, który zawozi pasażerów do centrum stolicy, a to wiąże się z tłokiem i opóźnieniami.
Znaczące zmniejszenie liczby pociągów z powodu zamkniętej linii średnicowej, które obecnie w większości kończą bieg na stacji Warszawa Zachodnia, wpłynęło na wzrost zainteresowania przejazdami na linii WKD ze strony pasażerów korzystających dotychczas z oferty innych przewoźników. Zmniejszenie liczby pociągów WKD było z kolei konieczne ze względu na ograniczoną przepustowość jednotorowego odcinka w rejonie Dworca Zachodniego. Wymienione okoliczności przyczyniły się łącznie do dłuższego niż dotychczas zajmowania miejsc przez podróżnych w składach WKD, wpływając na powstanie i kumulację opóźnień wyczerpujących rezerwy czasowe na czynności związane z prowadzeniem ruchu – tłumaczą przedstawiciele WKD.
By zapobiec dalszym utrudnieniom i nie kumulować opóźnień, WKD od 1 lipca wprowadzi nowy rozkład jazdy. Pociągi będą jeździły co 30 minut. Jak tłumaczy przewoźnik, zwiększono rezerwy związane z wydłużonym czasem zajmowania miejsc przez podróżnych.
Nowy rozkład jazdy można sprawdzić tutaj.
W związku z przebudową Warszawy Zachodniej od niedzieli zamknięte są dwa tory podmiejskiej linii średnicowej. Te utrudnienia potrwają do 2 września.