Osoby z niepełnosprawnościami a przewóz osób. Czy usługi są dostosowane do ich potrzeb?

fot. pixabay

Środowiska osób z niepełnosprawnościami domagają się, aby każda aplikacja była dostępna i dostosowana do ich potrzeb. Popularne firmy oferujące usługi transportowe starają się w ten sposób programować swoje aplikacje, jednak nie wszystkie funkcje zdają egzamin, a niektórych po prostu brakuje.

Aplikacje takich firm jak Uber czy FREENOW wykorzystują technologie, które pomagają osobom niepełnosprawnym w swobodnym korzystaniu z ich aplikacji. Niestety w praktyce nie sprawdzają się zbyt dobrze. Brakuje w nich takich funkcji jak informowanie kierowcy o potrzebach takich klientów. Na ten problem skarżą się zwłaszcza osoby niewidome, o czym wypowiada się Adrian Now’ prowadzący profil „W Ciemno”.

Osoby niewidome napotykają trudności z rozpoczęciem przejazdu, ponieważ kierowcy mają problem ze znalezieniem swojego pasażera w miejscu odbioru. Firma Bolt przeprowadziła kampanię mającą poprawić usługi przewozu osób niewidomych, jednak nie przyniosła ona oczekiwanych skutków. W związku z tym, z firmami oferującymi takie usługi skontaktowały się zaniepokojone osoby, opowiada Adrian Now’.

Stanowiska firm

Jak powiedziała nam rzeczniczka prasowa Uber Polska, Iwona Kruk, brak oznaczeń niepełnosprawnych pasażerów jest zamierzone.

Z kolei FREENOW niedługo przeprowadzi audyt, aby ocenić funkcjonalność swojej aplikacji, mówi Oliwier Migasiewicz, dyrektor operacyjny firmy.

Na razie nie wiemy, czy i jakie działania zostaną podjęte przez firmę, jeżeli audyt wykaże, że ich aplikacja nie spełniła wymagań dostępności.

Udostępnij ten artykuł!

Najnowsze podcasty

Nowa aplikacja mobilna RadiaKolor

Daj nam znać!

Coś ciekawego wydarzyło się w Warszawie lub okolicach? 
Warto nagłośnić ciekawą inicjatywę? Może urzędnicy się nie popisali? 

Poinformuj o tym dziennikarzy Radia Kolor! 
Z przyjemnością zajmiemy się Twoim tematem.
W razie potrzeby – gwarantujemy anonimowość.