Środowiska osób z niepełnosprawnościami domagają się, aby każda aplikacja była dostępna i dostosowana do ich potrzeb. Popularne firmy oferujące usługi transportowe starają się w ten sposób programować swoje aplikacje, jednak nie wszystkie funkcje zdają egzamin, a niektórych po prostu brakuje.
Aplikacje takich firm jak Uber czy FREENOW wykorzystują technologie, które pomagają osobom niepełnosprawnym w swobodnym korzystaniu z ich aplikacji. Niestety w praktyce nie sprawdzają się zbyt dobrze. Brakuje w nich takich funkcji jak informowanie kierowcy o potrzebach takich klientów. Na ten problem skarżą się zwłaszcza osoby niewidome, o czym wypowiada się Adrian Now’ prowadzący profil „W Ciemno”.
Osoby niewidome napotykają trudności z rozpoczęciem przejazdu, ponieważ kierowcy mają problem ze znalezieniem swojego pasażera w miejscu odbioru. Firma Bolt przeprowadziła kampanię mającą poprawić usługi przewozu osób niewidomych, jednak nie przyniosła ona oczekiwanych skutków. W związku z tym, z firmami oferującymi takie usługi skontaktowały się zaniepokojone osoby, opowiada Adrian Now’.
Stanowiska firm
Jak powiedziała nam rzeczniczka prasowa Uber Polska, Iwona Kruk, brak oznaczeń niepełnosprawnych pasażerów jest zamierzone.
Z kolei FREENOW niedługo przeprowadzi audyt, aby ocenić funkcjonalność swojej aplikacji, mówi Oliwier Migasiewicz, dyrektor operacyjny firmy.
Na razie nie wiemy, czy i jakie działania zostaną podjęte przez firmę, jeżeli audyt wykaże, że ich aplikacja nie spełniła wymagań dostępności.