Opowiadanie „Żółta czapka” to historia chłopca, który musi przezwyciężyć swoje słabości i zorganizować rowerową wycieczkę dla przyjaciół. To także forma bajkoterapii, której celem jest motywowanie dzieci do budowania pewności siebie i wiary we własne działania.
Bajka autorstwa Katarzyny Ryrych – pisarki i nauczycielki – ma na celu pomóc najmłodszym w radzeniu sobie z emocjami, budowaniu poczucia własnej wartości oraz kształtowaniu zdrowej samooceny.
Fundacja Zaczytani.org oraz Amazon podjęli konkretne kroki, by dotrzeć z pomocą do jak największej liczby dzieci, nie tylko poprzez udostępnianie materiałów online, ale także bezpośrednie działania w szkołach, domach kultury i bibliotekach. W efekcie „Żółta czapka” dotarła już do ponad 14 tysięcy szkół podstawowych, 350 specjalnych ośrodków wychowawczych oraz 3 200 bibliotek.
W Amazon wierzymy, że wspieranie zdrowia psychicznego dzieci to inwestycja w naszą wspólną przyszłość. Dlatego realizujemy szereg długofalowych inicjatyw, które mają na celu poprawę jakości życia najmłodszych. We współpracy z ekspertami i organizacjami tworzymy projekty zwiększające świadomość wśród rodziców i nauczycieli oraz dostarczające dzieciom narzędzia do radzenia sobie z wyzwaniami emocjonalnymi. Taką właśnie rolę pełni również bajka „Żółta czapka” – mówi Barbara Krystosiak, menadżerka ds. projektów społecznych Amazon.
Wszystkie materiały dotyczące „Żółtej czapki” są dostępne bezpłatnie na stronie www.zoltaczapka.zaczytani.org w formie e-booka oraz audiobooka. W przygotowanie tego drugiego zaangażowali się także wolontariusze Amazon z całej Polski, którzy wcześniej wzięli udział w warsztatach aktorskich z Katarzyną Pakosińską i Robertem Motyką.