Właśnie rozpoczęła się przebudowa 40-metrowego, stalowego mostu kolejowego nad Kanałem Żerańskim. Wykonawca zdemontował już konstrukcję starego mostu przy pomocy dźwigu, a z przyczółków usunięto też elementy, które podpierały stary most. W korycie kanału zamontowano tymczasowe podpory, od których w przyszłym miesiącu ma rozpocząć się budowa nowego mostu. W kolejnym etapie mają być tam zamontowane tory.
Po remoncie zmienią się szyny. Do tej pory były one przymocowane do drewnianych podkładów, które z kolei były zamontowane bezpośrednio w konstrukcję mostu. Po trwającej przebudowie powstanie warstwa tłucznia, a same szyny zostaną zamontowane do betonowych podkładów. Takie rozwiązanie ma ograniczyć emisję hałasu i drgania na trasie. To pozytywna zmiana również dla środowiska. Ponadto nowy most pozwoli pociągom pasażerskim na osiąganie większej prędkości, które już wkrótce będą mogły przejechać przez niego, jadąc 100 km/, z kolei pociągi towarowe będą mogły rozpędzić się tam do nawet 80 km. Do tej pory maksymalna prędkość na tym odcinku wynosiła 40 km/h.
Wstrzymanie ruchu na czas remontu
W związku z przebudową 60-letniego mostu na trasie Wieliszew-Radzymin nie będą kursowały pociągi, a SKM będzie jeździła w skróconej relacji. Szczegółowe informacje można znaleźć tutaj. Budowlańcy do remontu mostu wykorzystują również, trwające od 1 lipca do 31 października wstrzymanie ruchu kolejowego. Zostało ono wprowadzone na wniosek Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad z powodu z rozbudowy drogi krajowej nr 61 na odcinku Legionowo – Zegrze i rozbiórki istniejącego wiaduktu kolejowego nad drogą 61 w Wieliszewie.