Przez wzgląd na zbliżającą się majówkę Ministerstwo Infrastruktury wraz z Krajową Radą Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego rozpoczęły kolejną kampanię edukacyjną na temat bezpieczeństwa na drogach. Hasło przewodnie to „Pomyśl przed! Idź, jedź, prowadź bezpiecznie!”
Celem kampanii jest przede wszystkim zmuszenie do refleksji oraz zmiana zachowań i nawyków podczas przekraczania ulicy i przejazdu kolejowego. Kampania realizowana jest przy pomocy cyklu krótkich filmików animowanych.
Opowiedział o nich Sekretarz Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego Konrad Romik.
Każdy z opublikowanych filmów skupia się na innym uczestniku ruchu drogowego i błędach, które są przez nich popełniane:
• kierowcach, którzy sporo ryzykują na przejazdach drogowo-kolejowych, ignorują znak STOP oraz sygnalizację;
• pieszych, którzy często zapominają, że bezpieczeństwo zależy od wzajemnego szacunku i znajomości przepisów;
• rowerzystach, którzy nieczęsto posiadają w pełni wyposażony rower i jeżdżą w niedozwolonych miejscach.
Koszty wypadków
Kampania, choć głównie ma ratować życia Polaków na drogach, to ma również obniżyć koszty ponoszone przez państwo z powodu wypadków.
Mało kto się zastanawia nad tym, że oprócz traum i tragedii ludzkich, jakie przynoszą ze sobą wypadki, to odbijają się one również na kieszeniach podatników, o czym mówił Konrad Romik.
W zeszłym roku w Polsce prawie 1900 osób zginęło w ponad 21 tysiącach wypadków drogowych. W samej Warszawie wypadków było 683 (o 79 więcej niż w 2023 roku).