W Rembertowie pod ulicą Marsa i aleją gen. Chruściela „Montera” powstanie długo wyczekiwany, bezkolizyjny tunel drogowy, który połączy Stary i Nowy Rembertów. Ma on zastąpić uciążliwy przejazd przez tory kolejowe linii Warszawa Zachodnia – Terespol.
Nowy tunel będzie miał 140 metrów długości i zdecydowanie poprawi komunikację w tej części miasta. Dziś kierowcy muszą pokonywać przejazd przez linię kolejową nr 2, co często oznacza korki i długie oczekiwanie. Dzięki inwestycji ruch drogowy będzie płynniejszy, a bezpieczeństwo na torach – większe.
mówi Agata Choińska-Ostrowska, rzecznik Zarządu Rozbudowy Miasta.
Nie tylko tunel, ale i nowe drogi
Budowa tunelu to nie jedyna zmiana. Przebudowany zostanie cały układ drogowy w jego sąsiedztwie. Prace obejmą m.in.:
- budowę ronda przy ul. Marsa i Ilskiego (tu zacznie się tunel),
- przebudowę skrzyżowania Marsa z ul. Cyrulików (z nowym rondem),
- zakończenie tunelu w rejonie ul. Strażackiej,
- budowę ul. Pociskowej – dwukierunkowej drogi dojazdowej połączonej z ul. Ilskiego,
- przedłużenie ul. Bellony – stanie się jednokierunkowa z pasem rowerowym.
W tunelu znajdą się przystanki autobusowe, co ułatwi przesiadki do pociągów. Dodatkowo od strony wschodniej powstanie przejście podziemne z windami, aby piesi mogli łatwo pokonać tory w czasie budowy, podkreśla Agata Choińska-Ostrowska.
Nowy tunel w Rembertowie to część większego planu likwidacji kolizyjnych przejazdów kolejowych w Warszawie. W dzielnicy trwa już budowa wiaduktu nad torami przy ul. Chełmżyńskiej – ma być gotowy jeszcze w tym roku. Z kolei w Wesołej, do 2027 roku, ma powstać tunel pod linią kolejową w ciągu ul. I Praskiego Pułku WP – tam prace już ruszyły.
Budowa tunelu w Rembertowie potrwa niecałe dwa i pół roku. Jej koszt to ponad 134 miliony złotych, a finansowaniem podzielą się po równo miasto i PKP PLK. Kolej dodatkowo stara się o środki unijne z programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat i Środowisko (FEnIKS).




