Ogromne tarcze TBM o imionach są już na Karolinie, gdzie – po złożeniu – rozpoczną drążenie tuneli ostatniego, bemowskiego odcinka drugiej linii metra.
Pierwsze elementu tarcz dotarły na stacje metra Karolin, skąd rozpocznie się budowa podziemnej trasy w kierunku stacji Bemowo. Już w wakacje rozpocznie się wiercenie tuneli na zachodnim odcinku drugiej linii metra.
Dwa tunele
Długość tuneli zachodniego odcinka drugiej linii metra to: 3202 m i 3196 m. Maszyny skrawające od momentu uruchomienia będą pracowały 24 godziny na dobę. Praca tarczy jest zmechanizowana, jednak jej prace nadzoruje 12-osobowy zespół.
Kiedy zostaną uruchomione kolejne stacje?
Na prawie czterokilometrowym, bemowskim odcinku drugiej linii metra zaprojektowano trzy stacje. Stacja C3 Lazurowa powstaje po południowo-wschodniej stronie skrzyżowania Lazurowej i Górczewskiej, w przestrzeni między pętlą tramwajową a Lazurową. Stację C2 Chrzanów zaplanowano pod ul. Rayskiego, w rejonie skrzyżowania z Szeligowską. Stacja C1 Karolin znajduje się pod ul. Sochaczewską, po północnej stronie skrzyżowania z Połczyńską. Za nią budowane jest zaplecze techniczne dla całej linii – STP Karolin.