Trwa budowa wiaduktu wzdłuż ulicy Chełmżyńskiej. Do końca zbliżają się prace nad zbiornikiem retencyjnym i kanalizacją deszczową.
Wiadukt według planów zapewni bezkolizyjny przejazd nad linią kolejową Warszawa Zachodnia-Terespol. Dodatkowo ma powstać nowa jezdnia, chodnik, ścieżka rowerowa oraz infrastruktura dla osób z niepełnosprawnościami.
Nowy wiadukt będzie przebiegał nad ulicami Chłopickiego, Strażacka oraz linią kolejową. Wiadukt będzie częścią nowej drogi o długości 700 m, która połączy skrzyżowanie ul. Chełmżyńskiej ze Stelmachów po południowej stronie linii kolejowej z rondem na skrzyżowaniu z ul. Chełmżyńską od strony północnej.
Postęp prac
Pomiędzy ulicami Strażacką a Chełmżyńską dobiega końca budowa nowego zbiornika retencyjnego. Zastąpi on dotychczasowy, a po jego uruchomieniu – w miejscu obecnego zbiornika – stanie podpora wiaduktu. Jednocześnie trwa przebudowa infrastruktury podziemnej m.in. teletechnicznej, elektrycznej i gazowej oraz budowa kanalizacji deszczowej. Po zakończeniu tych prac rozpocznie się budowa drogi oraz samego wiaduktu.
Obowiązująca organizacja ruchu
Na potrzeby przebudowy sieci oraz budowy kanalizacji latem nastąpiły zmiany w organizacji ruchu, które polegają na:
- zwężeniu pasów ruchu ulicy Chełmżyńskiej po północnej stronie ronda Granzowa oraz w rejonie skrzyżowania z ulicą Stelmachów;
- zwężeniu ulicy Chłopickiego z zachowaniem ruchu dwukierunkowego;
- skróceniu pasa do skrętu w prawo z ul. Strażackiej od strony Targówka w ul. Chełmżyńską.
Będzie bezpieczniej i wygodniej
Realizowana inwestycja wpłynie na poprawę bezpieczeństwa w ruchu drogowym i kolejowym, a także skróci czas przejazdu przez tory. Na wiadukcie o długości 140 m długości powstanie jezdnia z jednym pasem ruchu w każdym kierunku. Przy wiadukcie przewidziano również pochylnię, schody oraz windy dla osób z niepełnosprawnościami. Po otwarciu wiaduktu funkcjonujący przejazd kolejowy na ul. Chełmżyńskiej zostanie zlikwidowany.
Inwestycja realizowana wspólnie przez Stołeczny Zarząd Rozbudowy Miasta i PKP Polskie Linie Kolejowe SA ma być gotowa do końca 2025 r. Wykonawcą prac budowlanych jest firma Intop Warszawa, a całkowity koszt inwestycji wynosi około 68,5 mln zł.