Najpierw, w poniedziałek 9 czerwca, miało dojść do próby uprowadzenia dziecka sprzed Szkoły Podstawowej numer 140 przy ulicy Wilgi. Później, we wtorek 10 czerwca, do bliźniaczej sytuacji miało dojść przed SP 404 przy ulicy Cyklamenów. Oboma tymi przypadkami zajmują się policjanci. Jakie są najnowsze ustalenia?
Jak już informowaliśmy, na wtorkowym posiedzeniu Rady Osiedla dotyczącym bezpieczeństwa w tym rejonie, pojawiła się informacja o tym, że przed SP 140 miało dość do próby uprowadzenia jednej z uczennic. Sprawa ta została zgłoszona na policję.
Jak powiedziała nam Joanna Węgrzyniak, rzeczniczka prasowa Komendy Rejonowej Policji VII, mundurowi ustalają, co tak naprawdę wydarzyło się przy ulicy Wilgi.
– Jednak jak dotąd nie ma dowodów, które potwierdziłyby, że do takiego zdarzenia rzeczywiście doszło. Wciąż jednak trwają czynności operacyjne, które mają wyjaśnić tę sprawę – zaznacza Węgrzyniak.
Bliźniacze zdarzenie przy Cyklamenów
Z kolei wczoraj, 10 czerwca, po południu miało dojść do bardzo podobnej sytuacji przed Szkołą Podstawową nr 404 przy ulicy Cyklamenów.
Pierwsze informacje rozsyłane przez rodziców mówiły, że przed przejściem dla pieszych zatrzymał się samochód, którego kierowca miał zachęcać uczennicę podstawówki do tego, by ta pojechała z nim. Sprawą zajęli się policjanci z Komendy Stołecznej Policji, którzy wczoraj i dzisiaj prowadzili czynności na terenie szkoły.
Dziennikarzom Radia Kolor udało się nieoficjalnie ustalić, że kierowca, o którym mowa, został szybko wytypowany, a także przesłuchany przez policję. Wersja wydarzeń przedstawiona przez niego miała różnić się od tej, którą przedstawiła uczennica szkoły.
Nie bagatelizujemy żadnego sygnału, sprawdzamy wszystkie sygnały dokładnie. Wiemy, że między kierowcą a dziewczynką doszło do wymiany zdań – przekazał nam aspirant Kamil Sobótka z Komendy Stołecznej Policji.
Mimo że wiele wskazuje na to, że informacje dotyczące usiłowań uprowadzeń nie potwierdzą się, dzielnicowi radni, ale też nauczyciele z wawerskich szkół zwracają się z prośbą do rodziców o to, by porozmawiali z dziećmi na temat bezpieczeństwa, samodzielnych powrotów z placówek oraz tego, jak zachowywać się w kontakcie z obcymi.