Proces obsługi klienta w agencjach nieruchomości

fot. artykuł sponsorowany

Czego oczekuje klient od biura nieruchomości?

Oczekiwania osób zgłaszających się do biur nieruchomości są uzależnione od tego, jaką transakcję planują one przeprowadzić – zakupu czy sprzedaży lokalu.

Klienci poszukujący mieszkania liczą na:

  • dostęp do ofert spełniających ich kryteria,
  • pomoc w sprawdzeniu nieruchomości pod względem prawnym,
  • wsparcie w załatwieniu formalności związanych z zakupem nieruchomości.

Inne oczekiwania mają sprzedawcy lokali:

  • profesjonalna reklama, która pozwoli dotrzeć do zainteresowanych zakupem,
  • szybkie znalezienie kupca,
  • pomoc w formalnościach związanych ze sprzedażą nieruchomości.

Osoby planujące zarówno kupić, jak i sprzedać nieruchomość za pośrednictwem biura nieruchomości łączy jednak oczekiwanie sprawnej, profesjonalnej obsługi. Pomóc w jej zapewnieniu może dedykowane dla biur nieruchomości oprogramowanie.

Gdzie notować informacje od klienta?

Jeżeli prowadzisz biuro nieruchomości, to z pewnością wiesz, że jednym z wyzwań jest dokumentacja uwag klientów. Problem ten rozwiązuje program dla biur nieruchomości – wystarczy, że agent doda osobę, która się z nim skontaktowała jako klienta do systemu CRM, a następnie umieści przy nim notatki. Takie rozwiązanie ma szereg zalet:

  • klientowi można prezentować jedynie oferty zgodne z jego preferencjami, uwzględniając także oczekiwania zgłoszone przez niego później, po zapoznaniu się z pierwszymi propozycjami,
  • w razie nieobecności agenta w pracy jego obowiązki może przejąć inna osoba – nie musi ona ponownie kontaktować się z klientem, aby poznać jego oczekiwania, co oznacza oszczędność czasu
  • oprogramowanie usprawnia obsługę posprzedażową – jest ona równie istotna, bo wpływa na to, jak klient postrzega biuro nieruchomości i czy poleci je np. znajomym.

Dodatkowym plusem korzystania z profesjonalnego oprogramowania jest możliwość odbierania zapytań od klientów i odpowiadania na nie bezpośrednio w aplikacji. To i podobne rozwiązania eliminują rozproszenie informacji.

Jak skutecznie promować oferty nieruchomości?

Klienci chcący sprzedać nieruchomość oczekują od biur nieruchomości m.in. efektywnej promocji ogłoszenia. Reklama zaczyna się od właściwego przygotowania oferty – z jednej strony musi ona zachęcać do zapoznania się z lokalem, z drugiej udzielać odpowiedzi na większość pytań potencjalnego nabywcy. Samo przygotowanie ogłoszenia to jednak nie wszystko, bo pozostaje jeszcze kwestia jego dystrybucji.

Korzystając z profesjonalnego oprogramowania przeznaczonego dla biur nieruchomości, możesz m.in. monitorować skuteczność ogłoszeń na portalach ogłoszeniowych, dzięki czemu możliwe jest lepsze wykorzystanie budżetu przeznaczonego na reklamę. To nie wszystko – to także sposób, aby szybciej dotrzeć do osób zainteresowanych zakupem nieruchomości o określonych parametrach.

Dodatkową zaletą oprogramowania dla biur nieruchomości jest usprawnienie procesu publikacji ofert i ich aktualizacji – odbywa się to bez konieczności angażowania agenta, który zyskuje więcej czasu na obsługę klienta.

ARTYKUŁ SPONSOROWANY

Udostępnij ten artykuł!

Najnowsze podcasty

Nowa aplikacja mobilna RadiaKolor

Daj nam znać!

Coś ciekawego wydarzyło się w Warszawie lub okolicach? 
Warto nagłośnić ciekawą inicjatywę? Może urzędnicy się nie popisali? 

Poinformuj o tym dziennikarzy Radia Kolor! 
Z przyjemnością zajmiemy się Twoim tematem.
W razie potrzeby – gwarantujemy anonimowość.