3 kilometry torowiska od ronda Radosława do wjazdu na most Gdański zostanie wymienione. Tramwaje Warszawskie ogłosiły przetarg na wykonawcę fragmentu od Ronda do ulicy Andersa, resztę spółka wykona sama. Zmienią się szyny, a także podkład. Zamiast tłucznia pojawi się trawiasty dywan, wymienione i poprawione zostaną także przystanki na tej trasie.
Ogłoszony przez Tramwaje Warszawskie przetarg obejmuje przebudowę odcinka torowiska w ul. Słomińskiego – od ronda Zgrupowania AK „Radosław” do ul. Gen. Andersa. W sumie to 1507 metrów toru pojedynczego. Założono wymianę konstrukcji torowiska – na znacznej części zamiast tłucznia będzie konstrukcja bezpodsypkowa z zieloną zabudową.
Oprócz tego zwiększony będzie rozstaw osi torów, zmodernizowane odwodnienie torowiska oraz wymienione słupy trakcyjne wraz z siecią i kablami trakcyjnymi.
Przystanki „Baseny Inflancka” pojawią w nowej lokalizacji – po zachodniej stronie skrzyżowania ulic Słomińskiego i Pamiętajcie o Ogrodach. Z kolei przystanki „Dw. Gdański” zostaną przebudowane i wydłużone do 68 metrów.
Druga część zmian
Dalszy odcinek trasy – od ul. Andersa do wjazdu na most Gdański (w sumie 1591 metrów toru pojedynczego) zostanie wybudowany własnymi siłami Tramwajów Warszawski. Również tutaj na znacznej części pojawi się zielone torowisko. Spółka częściowo wymieni konstrukcję torowiska, usunie infrastrukturę pozostałą po zlikwidowanym przystanku tramwajowym „Bonifraterska” oraz zazieleni teren po rozbiórce.
Czas trwania utrudnień
Prace będą wiązały się ze wstrzymaniem ruchu tramwajów na odcinku pomiędzy rondami Radosława i Starzyńskiego. Utrudnienia mają potrwają około trzy miesiące i będą koncentrować się w okresie wakacyjnym.