Kierowcy znowu będą mogli jeździć po obu stronach kościoła św. Aleksandra. W piątek w ciągu dnia warszawscy drogowcy po remoncie otworzą obie jezdnie na placu Trzech Krzyży. Od tej pory prace budowlane będą się toczyły już tylko między Nowym Światem a Bracką oraz w południowo-zachodnim narożniku placu, czyli przy ulicy Hożej. Razem z jezdniami oddane do użytku zostaną między innymi nowe odcinki dróg dla rowerów, wspólny – ułatwiający przesiadki – przystanek autobusów komunikacji miejskiej przy Instytucie Głuchoniemych, a dla pieszych nowe trotuary, azyle i sygnalizacja świetlna.
Piękna i Myśliwiecka znów przejezdne
Wcześniej, bo w nocy z 30 na 31 sierpnia, ruch wróci na ulice Piękną. W czasie wakacji miejscy drogowcy, na odcinku między Alejami Ujazdowskimi a Wiejską wymienili podbudowę i krawężniki, a na jezdni ułożyli nowy asfalt. Zamknięcie Pięknej wykorzystali także budowniczowie wiaduktów Trasy Łazienkowskiej. W tym samym czasie przeprowadzili oni prace na ulicy Myśliwieckiej i rondzie Sedlaczka. W piątek, 1 września, o godzinie 9:00, wróci tu poprzednia organizacja ruchu. Kierowcy znów przejadą przy Liceum Batorego do ronda Sedlaczka. Objazd do Pięknej nadal będzie prowadził ulicami Górnośląską i Hoene-Wrońskiego. Autobusy linii 107, 159, 171, 517 oraz N33 i N83 zmienią swoje trasy objazdowe. Dodatkowe informacje na temat zmian w ruchu w tym rejonie dostępne są w serwisie infolulce.um.warszawa.pl.
Szerzej na Marszałkowskiej
Od 4 września kierowcy będą mieli szerzej na Marszałkowskiej, pomiędzy placem Bankowym a Królewską. Tutaj miejscy drogowcy dobudowują brakujący fragment drogi dla rowerów. Będą tu jeszcze trwały prace budowlane, które mogą oznaczać czasowe zwężenia, ale będą one prowadzone już tylko poza godzinami szczytu.
Czecha po remoncie
Ruch wrócił już na obie jezdnie ulicy Czecha. Drugi z wakacyjnych miesięcy drogowcy wykorzystali na wymianę nawierzchni na południowej jezdni tej drogi, na odcinku od Płowieckiej do Kajki. Na kilometrowym odcinku ułożonych zostało ponad 8,5 tys. mkw. nowego asfaltu, a nawierzchnia została wzmocniona dodatkowo specjalną siatką stalową. Poza jezdnią drogowcy pracowali także nad poprawą bezpieczeństwa. Zmieniona została między innymi geometria drogi na pasie do skrętu w prawo w rejonie skrzyżowania z ulicą Sejmikową.