Przetarg na nowe tramwaje dla Warszawy. To jeden z największych zakupów od lat

fot. Tramwaje Warszawskie

Warszawa szykuje się do jednego z największych zakupu tramwajów w ostatnich latach. 22 lipca otwarto oferty w przetargu na dostawę nawet 160 nowoczesnych pojazdów. O zamówienie ubiegają się dwie firmy: Škoda i Hyundai.

Przetarg obejmuje maksymalnie 64 tramwaje jednokierunkowe i 96 dwukierunkowych. W ramach zamówienia podstawowego stolica chce kupić 20 pojazdów jednokierunkowych, a kolejne partie będą zamawiane opcjonalnie, w zależności od budżetu i potrzeb miasta.

Škoda zaproponowała cenę 21 152 000 zł netto za jeden tramwaj jednokierunkowy oraz 22 282 000 zł netto za dwukierunkowy. Hyundai zaoferował odpowiednio 21 960 000 zł netto (jednokierunkowy w zamówieniu podstawowym), 20 423 260 zł netto (jednokierunkowy w opcji) oraz 21 036 965 zł netto za dwukierunkowy. Jak podkreślają władze, ceny te nie są ostateczne – finalny wybór dostawcy będzie zależał m.in. od drugiego etapu postępowania.

Postępowanie ma formułę umowy ramowej na 48 miesięcy. Oznacza to, że z wybranymi firmami zostaną podpisane umowy ramowe, a następnie miasto wybierze jednego producenta do realizacji właściwej dostawy. W drugim etapie kryterium wyboru będzie wyłącznie cena.

Pierwsze dwa tramwaje powinny pojawić się w Warszawie w ciągu 24 miesięcy od podpisania umowy wykonawczej. Cała dostawa zamówienia podstawowego (20 tramwajów) musi zostać zrealizowana w ciągu 28 miesięcy. Opcjonalne partie mogą być zamawiane nawet przez kolejne 6 lat.

O szczegółach mówił nam Witold Urbanowicz, rzecznik prasowy Tramwajów Warszawskich:

Dopasowane do infrastruktury

Nowe tramwaje mają być dopasowane do warszawskiej infrastruktury – ich długość nie przekroczy 33 metrów. Pojazdy będą miały więcej miejsc siedzących niż dotychczas: 56 w wersji jednokierunkowej i 42 w dwukierunkowej.

Zgodnie z wymaganiami, tramwaje mają być oparte na sprawdzonych konstrukcjach i wyposażone w nowoczesne systemy bezpieczeństwa, w tym antykolizyjne oraz monitorujące koncentrację motorniczego. Pojawi się również wymóg stosowania skrajnych wózków skrętnych, co poprawi manewrowość na ciasnych łukach torowiska.

Udostępnij ten artykuł!

Najnowsze podcasty

Nowa aplikacja mobilna RadiaKolor

Daj nam znać!

Coś ciekawego wydarzyło się w Warszawie lub okolicach? 
Warto nagłośnić ciekawą inicjatywę? Może urzędnicy się nie popisali? 

Poinformuj o tym dziennikarzy Radia Kolor! 
Z przyjemnością zajmiemy się Twoim tematem.
W razie potrzeby – gwarantujemy anonimowość.