Ruszyła budowa wiaduktu w Rembertowie. Utrudnienia w ruchu

fot. Urząd m.st. Warszawy

Rozpoczyna się budowa wiaduktu, który umożliwi szybszy, wygodniejszy, a przede wszystkim bezpieczny przejazd nad linią kolejową Warszawa Zachodnia-Terespol.

Prace przy konstrukcji wymagają wprowadzenia zmian w organizacji ruchu na ulicach: Chełmżyńskiej, Strażackiej i Chłopickiego.

Dojazd od strony Targówka do ronda będzie tylko w jedną stronę – tłumaczy Agata Choińska-Ostrowska ze Stołecznego Zarządu Rozbudowy Miasta.

Wiadukt będzie częścią nowej drogi o długości 700 metrów, która bezkolizyjnie połączy skrzyżowanie ulic Chełmżyńskiej i Stelmachów po południowej stronie linii kolejowej z rondem na skrzyżowaniu z ulicą Chełmżyńską po stronie północnej – podaje Urząd Miasta.

Dodatkowo pomiędzy ulicami Strażacką i Chełmżyńską budowany jest nowy zbiornik retencyjny, czyli element odwodnienia drogi. Wkrótce rozpoczną się prace przy instalacjach podziemnych, kanalizacji deszczowej oraz budowie nasypów i podpór wiaduktu. Będą one wymagały zmian w organizacji ruchu, które zostaną wprowadzone w poniedziałek.

Zmiany

W czasie budowy nasypu, podpór i konstrukcji wiaduktu, drogowcy na około osiem miesięcy zwężą ulice:

  • Chełmżyńską – w miejscu projektowanego ronda, na wysokości posesji 174, pas w stronę ronda Granzowa;
  • Chełmżyńską – po drugiej stronie torów, w miejscu projektowanego skrzyżowania z Nowochełmżyńską, na wysokości posesji 147, pas w stronę ulicy Żołnierskiej;
  • Chłopickiego – po obu stronach ulicy, na wysokości posesji 77 i 90;
  • Strażacką – fragment pasa do skrętu w prawo przed rondem Granzowa od strony Targówka.

Liczba pasów w każdym przypadku pozostanie taka sama jak obecnie.

fot. Urząd m.st. Warszawy

Po zmianach

Na 140-metrowym wiadukcie znajdzie się jedna jezdnia, na której zostaną wyznaczone po jednym pasie ruchu w każdym kierunku. Po jej wschodniej stronie powstanie chodnik i ścieżka rowerowa, a od strony zachodniej chodnik. Przy wiadukcie powstaną udogodnienia dla osób z niepełnosprawnościami, wybudowane będą pochylnie i schody oraz windy. Po otwarciu nowego wiaduktu funkcjonujący obecnie na ulicy Chełmżyńskiej przejazd przez tory w poziomie szyn zostanie zlikwidowany.

Wykonawcą prac budowlanych jest firma Intop Warszawa. Ich koszt to około 68,5 mln zł. Inwestycja, którą realizują wspólnie Stołeczny Zarząd Rozbudowy Miasta i PKP Polskie Linie Kolejowe SA, ma być gotowa pod koniec 2025 r.

Udostępnij ten artykuł!

Najnowsze podcasty

Nowa aplikacja mobilna RadiaKolor

Daj nam znać!

Coś ciekawego wydarzyło się w Warszawie lub okolicach? 
Warto nagłośnić ciekawą inicjatywę? Może urzędnicy się nie popisali? 

Poinformuj o tym dziennikarzy Radia Kolor! 
Z przyjemnością zajmiemy się Twoim tematem.
W razie potrzeby – gwarantujemy anonimowość.