Od 26 marca 2023 z Lotniska Chopina Ryanair będzie oferował loty do Alicante, Majorki i Pafos, Brukseli i Wiednia. Loty do Alicante będą odbywać się cztery razy w tygodniu, do Brukseli — trzy razy, do Palmy de Mallorca — cztery razy, Pafos — raz w tygodniu, a do Wiednia — cztery razy w tygodniu.
Ceny tych lotów nie są jeszcze znane, ale Ryanair zapowiada, że będą tańsze niż te oferowane przez pozostałych operatorów tego lotniska. Decyzja firmy została podyktowana faktem, że władze lotniska w Modlinie nie oferują jej możliwości rozwoju. Jak przekazuje Michał Kaczmarzyk z Ryanaira, na Modlinie jest za mało gate’ów, aby dalej rozwijać stamtąd ruch.
Nasz powrót na Chopina wynikał z faktu braku możliwości rozwoju w Modlinie. […] Dalszy rozwój przy obecnej infrastrukturze Modlina jest niemożliwy — mówi Michał Kaczmarzyk z Ryanaira.
Przedstawiciel firmy dodaje, że terminal jest łatwy do rozbudowania, a Ryanair oferował nawet zarządowi lotniska pożyczkę na ten cel.
Wiadomo jest, że od dawna głównym powodem tego marazmu w Modlinie jest PPL, który większość decyzji inwestycyjnych blokuje, podpierając to rozbudową Radomia i CPK — mówi Michał Kaczmarzyk z Ryanaira.
To są działania polityczne, nie są one oparte o racjonalny biznes. Jeżeli jest przewoźnik, który deklaruje podwojenie ilości operacji pasażerów, to proszę mi uwierzyć, że na całym świecie to nie byłoby dyskutowane, czy, tylko kiedy — dodaje.
Michael O’Leary: Radom to bzdurne lotnisko
Szef Ryanaira Michael O’Leary zaznacza, że według niego lotnisko w Radomiu nie stanowi alternatywy dla Modlina.
Radom to bzdurne lotnisko, pośrodku niczego. Nie ma dobrego połączenia kolejowego, nie ma jak dowieźć ludzi do Warszawy. Tylko rządy mogą podejmować tak głupie decyzje o tworzeniu lotnisk. Pasażerowie chcą latać do Warszawy. Mieszkańcy Warszawy chcą łatwego dostępu do lotów. Nie będą jeździć na idiotyczne lotnisko pośrodku niczego. Chcą korzystać z nowoczesnego lotniska Chopina — mówi Michael O’Leary, CEO Ryanair.