Strefa czystego powietrza z czasem będzie się poszerzać. Regulacje dotyczące strefy również będą się zmieniać.
Granice, które weszły od 1 lipca do 2028 nie dotyczą Warszawiaków zameldowanych w stolicy i płacących tu podatki, z czasem jednak regulacje dotyczące strefy będą się zmieniać.
Jakie są planowane kolejne zmiany w strefie?
Miasto rozpisało plan, potem będą zmiany. W przyszłości samochody będą mieć coraz wyższe normy emisji spalin diesle z euro 4 podskoczą na euro 5, benzyna z euro 2 na euro 3, poźniej diesle na euro 6 i benzyna na euro 4 – mówi Piotr Siergiej, rzecznikiem Polskiego Alarmu Antysmogowego.
Promocja strefy
Polski Alarm Smogowy rusza z kampanią promującą Strefę Czystego Transportu, która obowiązuje w Warszawie od 1 lipca. To pierwsze tego typu rozwiązanie w naszym kraju wprowadzone na stałe.
W miastach w których jest strefa poprawiła się jakość powietrza – dodaje Piotr Siergiej.
Poza Warszawą strefę czystego transportu wprowadzono już w 320 europejskich miastach.
Polski Alarm Smogowy będzie się przyglądał kontrolom strefy czystego transportu, która obowiązuje od poniedziałku. Straż miejska na razie dysponuje jedną kamerą rejestrującą numery tablic rejestracyjnych.
Będziemy się przyglądać jak ta strefa jest monitorowana, trzeba sprawdzić czy kierowcy do tego się dostosowują – konczy Piotr Siergiej.
Jak podkreśla Piotr Siergiej, każdy kierowca z samochodem niespełniającym norm mna prawo wjechać do strefy 4 razy w ciągu roku, co będą sprawdzały wspomniane kamery. Polski Alarm Smogowy będzie się przyglądał działaniom zarówno policji, jak i straży miejskiej w tym zakresie. Mandat, który grozi za wjazd do strefy bez uprawnień to 500 zł.