Strefa Płatnego Parkowania na Saskiej Kępie i Kamionku od listopada

fot. Radio Kolor

4 listopada 2024 r. SPPN powiększy się na Pradze. Za postój zaczną płacić kierowcy z Saskiej Kępy i Kamionka. Rusza kampania informacyjna dla mieszkańców.

155 nowych parkomatów, 94 ulice i ponad 44 kilometry objętych dróg. To bilans poszerzenia Strefy Płatnego Parkowania na prawym brzegu Wisły. Mieszkańcy Saskiej Kępy i Kamionka zaczną płacić za parkowanie już od 4 listopada 2024 r. Chociaż słowo „już” jest nadużyciem w tym przypadku, bo SPPN w tym rejonie miała zacząć obowiązywać blisko 2 lata temu. Protesty mieszkańców i interwencja wojewody jednak skutecznie opóźniły te plany.

Nowa strefa, nowe parkomaty, nowe porządki

Data 4 listopada ma być nieprzypadkowa. Do tego czasu w całej Warszawie mają być już zainstalowane nowe parkomaty. W większości z nich zapłacimy bezgotówkowo – za pomocą karty czy transakcji BLIK. Mniej niż połowa będzie oferowała możliwość płatności gotówką. I to właśnie najnowsze urządzenia staną od razu na Saskiej Kępie i Kamionku.

Na dniach mają także ruszyć zmiany w organizacji ruchu, które będą niezbędne do poszerzenia strefy. Na części ulic, ruch zostanie zmieniony na jednokierunkowy. Takie zmiany dotkną aż 21 ulic. W sumie w nowej strefie ma się znaleźć około 5 tysięcy miejsc ogólnodostępnych i 750 wyłącznie do dyspozycji mieszkańców.

Gdzie zapłacimy za postój na Saskiej Kępie i Kamionku?

Od 4 listopada strefy SPPN będą ograniczone następującymi punktami:

  • Obszar I
    1. aleją Prymasa Tysiąclecia – wzdłuż jezdni od strony wnętrza strefy (oś jezdni);
    2. ulicą Marcina Kasprzaka – wzdłuż jezdni od strony wnętrza strefy (oś jezdni);
    3. ulicą Juliana Konstantego Ordona – wraz z tą ulicą graniczną;
    4. ulicą Wolską – wzdłuż jezdni od strony wnętrza strefy (oś jezdni);
    5. aleją Prymasa Tysiąclecia – wzdłuż jezdni od strony wnętrza strefy (oś jezdni);
    6. aleją Obrońców Grodna – bez tej ulicy granicznej;
    7. aleją Armii Krajowej – bez tej ulicy granicznej;
    8. mostem gen. Stefana Grota-Roweckiego – bez tego mostu;
    9. wzdłuż lewego brzegu Wisły, do wysokości ulicy Wilanowskiej;
    10. ulicą Solec – wraz z tą ulicą graniczną;
    11. ulicą Czerniakowską – wzdłuż jezdni od strony wnętrza strefy (oś jezdni);
    12. ulicą Jurija Gagarina – wzdłuż jezdni od strony wnętrza strefy (oś jezdni);
    13.  ulicą Belwederską – wzdłuż jezdni od strony wnętrza strefy (oś jezdni);
    14.  ulicą Promenada – bez tej ulicy granicznej;
    15. przedłużeniem ww. ulicy, do ulicy Belgijskiej;
    16. ulicą Belgijską – wraz z tą ulicą graniczną;
    17. ulicą Puławską – wraz z tą ulicą graniczną;
    18. ulicą Racławicką – wraz z tą ulicą graniczną (do ulicy Michała Bałuckiego);
    19. ulicą Michała Bałuckiego – wraz z tą ulicą graniczną (od ulicy Wiktorskiej);
    20. ulicą Różaną – wraz z tą ulicą graniczną;
    21. aleją Niepodległości – wraz z tą ulicą graniczną (do ul. Jarosława Dąbrowskiego);
    22. przedłużeniem ulicy Różanej, do ulicy Kieleckiej – wraz z tą ulicą graniczną;
    23. ulicą Ludomira Różyckiego – wraz z tą ulicą graniczną;
    24. przedłużeniem ww. ulicy, do ulicy Balladyny;
    25. ulicą Balladyny – wraz z tą ulicą graniczną;
    26. ulicą Wołoską – bez tej ulicy granicznej;
    27. ulicą Juliana Kulskiego – wraz z tą ulicą graniczną;
    28. przedłużeniem ulicy Juliana Kulskiego do ulicy Żwirki i Wigury;
    29. ulicą Żwirki i Wigury – wzdłuż jezdni od strony wnętrza strefy (oś jezdni);
    30. podstawą nasypu linii kolejowej nr 8 (od strony wnętrza strefy);
    31. od miejsca skrzyżowania linii kolejowych nr 8 oraz nr 47 – podstawą nasypu linii kolejowej nr 47 (od strony wnętrza strefy).
  • Obszar II
    1. ulicą Stefana Starzyńskiego od prawego brzegu Wisły – wzdłuż jezdni od strony wnętrza
      strefy (oś jezdni);
    2. podstawą nasypu linii kolejowej nr 9 (od strony wnętrza strefy);
    3. ulicą Radzymińską – wraz z tą ulicą graniczną;
    4. ulicą Folwarczną – wraz z tą ulicą graniczną;
    5. torowiskiem tramwajowym od ulicy Kawęczyńskiej do ulicy Kijowskiej;
    6. przedłużeniem ww. torowiska do podstawy nasypu linii kolejowej nr 7;
    7. podstawą nasypu linii kolejowej nr 7 (od strony wnętrza strefy);
    8. ulicą Podskarbińską – wraz z tą ulicą graniczną;
    9. ulicą Stanisławowską – wraz tą ulica graniczną;
    10. ulicą Terespolską – wraz z tą ulicą graniczną;
    11. przedłużeniem ulicy Terespolskiej, do alei Jerzego Waszyngtona;
    12. aleją Jerzego Waszyngtona – wraz z tą ulicą graniczną;
    13. ulicą Saską – wraz z tą ulicą graniczną;
    14. aleją Stanów Zjednoczonych – wzdłuż jezdni od strony wnętrza strefy (oś jezdni);
    15. ulicą Afrykańską – wraz z tą ulicą graniczną;
    16. wzdłuż ulicy generała Tadeusza Bora Komorowskiego – bez tej ulicy granicznej;
    17. przedłużeniem ulicy generała Stanisława Skalskiego do ulicy Wał Miedzeszyński;
    18. prawym brzegiem Wisły do ulicy Stefana Starzyńskiego.

Abonament mieszkańca, czyli jak parkować za darmo?

Aby ubiegać się o abonament mieszkańca, należy spełnić szereg wymagań. Po pierwsze – należy być zameldowanym na pobyt stały lub czasowy w granicach danej Strefy Płatnego Parkowania Niestrzeżonego. Warunkiem jest również rozliczenie podatku PIT za poprzedni rok w Warszawie. Trzeba być także właścicielem lub współwłaścicielem samochodu o dopuszczalnej masie całkowitej do 2,5 tony lub samochodu osobowego powyżej 2,5 tony. Abonament dotyczy wyłącznie osób fizycznych.

Mieszkańcy Saskiej Kępy i Kamionka będą mogli składać wnioski o przyznanie abonamentu mieszkańca od początku października. Będzie można to zrobić przez internet na stronach ZDM lub w dowolnym Punkcie Obsługi Pasażera ZTM.

Wszystkie szczegóły dostępne są w specjalnym serwisie internetowym ZDM.

Udostępnij ten artykuł!

Najnowsze podcasty

Nowa aplikacja mobilna RadiaKolor

Daj nam znać!

Coś ciekawego wydarzyło się w Warszawie lub okolicach? 
Warto nagłośnić ciekawą inicjatywę? Może urzędnicy się nie popisali? 

Poinformuj o tym dziennikarzy Radia Kolor! 
Z przyjemnością zajmiemy się Twoim tematem.
W razie potrzeby – gwarantujemy anonimowość.