Budowa mostu Krasińskiego oraz jego wpływ na historyczną tkankę Żoliborza stanowią jedną z kluczowych kwestii. Warto zaznaczyć, że Żoliborz jest już obecnie oddzielony dwiema obwodnicami i mostami: obwodnicą śródmiejską i mostem Gdańskim oraz obwodnicą miejską wraz z mostem Grota. Przesłanie dotyczące mostu było już wcześniej wyrażane w protestach kilka lat temu. Mimo że można rozważać, czy budowa mostu jest konieczna i w jakiej formie, to planowane połączenie ul. Krasińskiego z Aleją Prymasa Tysiąclecia i Trasą S8 budzi liczne kontrowersje. To rozwiązanie, według mieszkańców, jest absolutnie niedopuszczalne i prowadziłoby do likwidacji wielu terenów rekreacyjnych, które cieszą się dużą popularnością wśród mieszkańców Zatrasia.
Czwarta linia metra i Plac Grunwaldzki
Kolejnym punktem zaniepokojenia jest planowany przebieg linii metra M4, która miałaby przebiegać pod Aleją Jana Pawła II i ulicą Księdza Popiełuszki. Propozycja usytuowania stacji Plac Grunwaldzki pod wiaduktem drogowym nad obwodnicą budzi wątpliwości, ponieważ PKP nie planuje budowy przesiadkowego przystanku kolejowego w tej okolicy ze względu na bliskość Dworca Gdańskiego. To stawia pod znakiem zapytania sens budowy stacji Plac Grunwaldzki. Mieszkańcy sugerują zastąpienie jej stacją położoną na południowej stronie skrzyżowania ul. Krasińskiego i ul. Księdza Popiełuszki. To rozwiązanie byłoby bardziej dostępne dla mieszkańców i stanowiłoby komfortową lokalizację dla wielu dzielnic, w tym Zatrasia, Serka Żoliborskiego, Sadów Żoliborskich, Żoliborza Centralnego i Urzędniczego.
Plan zagospodarowania przestrzennego – czy będzie przebudowa ulic?
Co do ulic Krasińskiego i Broniewskiego, mieszkańcy zgadzają się z pomysłem obniżenia klasy dróg z głównej na zbiorczą, ale jednocześnie zwracają uwagę na potrzebę poszerzenia południowego wlotu ul. Krasińskiego, aby utworzyć osobny pas do skrętu w lewo. Obecnie jest to źródło korków i spóźnień dla linii autobusowej 122. Ponadto proponują zastąpienie rezerwy ul. Broniewskiego zielenią oraz możliwością budowy dróg odbarczeniowych i miejsc parkingowych.
Nowa linia tramwajowa
Ostatnią kwestią jest propozycja budowy linii tramwajowej na ul. Krasińskiego od placu Wilsona do ul. Powązkowskiej, a następnie przez ul. Ficowskiego, ul. Kozielską i tory kolejowe do ul. Ostroroga. Mieszkańcy obawiają się, że taka budowa odbierze dodatkową przestrzeń i zakłóci ruch tramwajów, wpływając negatywnie na budynki znajdujące się w pobliżu, które są objęte ochroną konserwatorską.