Niepubliczne Przedszkole „Szkrabki” powstało w 2013 r., a rok później Szkoła Podstawowa im. Samuela Bogumiła Lindego. Placówki powstały z inicjatywy założonej w 2008 r. Fundacji „Ewangelickie Towarzystwo Oświatowe” (ETO). Idea Fundacji ETO nawiązuje do tradycji warszawskiej społeczności ewangelickiej. Realizują spójny, oparty na tych samych założeniach program dydaktyczno-wychowawczy.
PODSTAWY FUNKCJONOWANIA PLACÓWEK FUNDACJI ETO
- Wieloaspektowy rozwój.
- Szacunek i godność.
- Odpowiedzialność za własne zachowanie i kształcenie.
- Wewnętrzna motywacja do nauki.
- Ocenianie zaangażowania, nie tylko efektów.
- Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka.
- Wprowadzanie zasad zamiast stawiania fizycznych barier.
- Współpraca z rodzicami.
WARTOŚCI
Opierając się na uniwersalnych chrześcijańskich wartościach: pracowitości, tolerancji oraz szacunku wobec innych, chcemy wspierać budowanie indywidualnej tożsamości dziecka w duchu prawdy, dobra i piękna. Kładziemy nacisk na kształtowanie umiejętności współdziałania, wzajemnego wspierania się oraz odpowiedzialności.
AUTORSKI PROGRAM
Koncepcja pracy placówek Fundacji ETO zakłada wszechstronny rozwój, ze szczególnym uwzględnieniem wczesnego przekazywania wartości, a także kształtowania umiejętności matematycznych, muzycznych, ruchowych i językowych. Stała się ona podstawą do stworzenia autorskiego programu, opisującego wszystkie podejmowane przez nas działania i rozbudowanego o nowe pomysły. Dzieci różnią się między sobą zdolnościami, zainteresowaniami, sposobem przyswajania informacji. Naszym celem jest pobudzanie, wzmacnianie i rozwijanie tych indywidualnych predyspozycji. Podkreślając mocne strony i wykorzystując naturalny potencjał dzieci wynikający z chęci poznawania świata, staramy się budować wewnętrzną motywację do nauki.
Program:
- rozwijanie umiejętności planowania i samodzielności przy wykorzystywaniu założeń pedagogiki planu daltońskiego
- codzienny kontakt z językiem angielskim
- zajęcia ruchowe/rekreacja na dworze
- rozszerzony program edukacji muzycznej
- rozwijanie kompetencji matematycznych, kształtowanie umiejętności logicznego myślenia
- nauka przez doświadczanie i eksperymentowanie
- kształtowanie postawy odpowiedzialności za własne słowa i czyny, uczenie szacunku dla otoczenia, środowiska i innych ludzi
- wyszukiwanie i wspieranie naturalnych predyspozycji i talentów dziecka
- edukacja nastawiona na współpracę z rodziną dziecka.