4 października PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ogłosiły przetarg na wyłonienie wykonawcy prac na linii kolejowej między Warszawą Wawer a Otwockiem. W ramach jednej z najważniejszych inwestycji dla aglomeracji planowane jest rozdzielenie ruchu pociągów dalekobieżnych i aglomeracyjnych.
To kolejny etap modernizacji linii otwockiej. W ramach zadania realizowanego między Warszawą Wschodnią a Wawrem zmodernizowano przystanki: Warszawa Olszynka Grochowska, Warszawa Gocławek, stację Warszawa Wawer oraz zbudowano nowy przystanek Warszawa Grochów.
Teraz w ramach projektu zlikwidowane zostaną cztery przejazdy kolejowe (od Anina do Świdra), a zamiast nich powstaną tunele – w Radości na ul. Panny Wodnej, Falenicy na ul. Walcowniczej – Bystrzyckiej, w Józefowie na ul. Cichej – Matejki oraz wiadukt drogowy na granicy Warszawy i Józefowa na ul. Werbeny – Brucknera.
Dzięki zmianom pociągi będą jeździć szybciej – mówi Karol Jakubowski z biura prasowego PKP PLK.
Umowy z wykonawcami ma być podpisana w 2025 roku, a cała inwestycja powinna potrwać do 2028 roku. Wartość prac – według szacunków kolejarzy – to 1,8 mld złotych.
Projekt „Prace na linii kolejowej nr 7 Warszawa Wschodnia Osobowa – Dorohusk na odcinku Warszawa – Otwock – Dęblin – Lublin, etap II b” ubiega się o współfinansowanie przez Unię Europejską ze środków Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021-2027