Szybsze połączenie Wawra z Otwockiem. Czas na drugi etap modernizacji linii

autorstwa Adrian Grycuk - Praca własna, CC BY-SA 3.0 pl, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=71744392

4 października PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ogłosiły przetarg na wyłonienie wykonawcy prac na linii kolejowej między Warszawą Wawer a Otwockiem. W ramach jednej z najważniejszych inwestycji dla aglomeracji planowane jest rozdzielenie ruchu pociągów dalekobieżnych i aglomeracyjnych.

To kolejny etap modernizacji linii otwockiej. W ramach zadania realizowanego między Warszawą Wschodnią a Wawrem zmodernizowano przystanki: Warszawa Olszynka Grochowska, Warszawa Gocławek, stację Warszawa Wawer oraz zbudowano nowy przystanek Warszawa Grochów.

Teraz w ramach projektu zlikwidowane zostaną cztery przejazdy kolejowe (od Anina do Świdra), a zamiast nich powstaną tunele – w Radości na ul. Panny Wodnej, Falenicy na ul. Walcowniczej – Bystrzyckiej, w Józefowie na ul. Cichej – Matejki oraz wiadukt drogowy na granicy Warszawy i Józefowa na ul. Werbeny – Brucknera.

Dzięki zmianom pociągi będą jeździć szybciej – mówi Karol Jakubowski z biura prasowego PKP PLK.

Umowy z wykonawcami ma być podpisana w 2025 roku, a cała inwestycja powinna potrwać do 2028 roku. Wartość prac – według szacunków kolejarzy – to 1,8 mld złotych.

Projekt „Prace na linii kolejowej nr 7 Warszawa Wschodnia Osobowa – Dorohusk na odcinku Warszawa – Otwock – Dęblin – Lublin, etap II b” ubiega się o współfinansowanie przez Unię Europejską ze środków Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021-2027

Udostępnij ten artykuł!

Najnowsze podcasty

Nowa aplikacja mobilna RadiaKolor

Daj nam znać!

Coś ciekawego wydarzyło się w Warszawie lub okolicach? 
Warto nagłośnić ciekawą inicjatywę? Może urzędnicy się nie popisali? 

Poinformuj o tym dziennikarzy Radia Kolor! 
Z przyjemnością zajmiemy się Twoim tematem.
W razie potrzeby – gwarantujemy anonimowość.