Prace na budowie The Bridge, który docelowo będzie posiadał 40 pięter, nabrały zawrotnego tempa – co 5 dni powstaje kolejna kondygnacja. Pod koniec sierpnia rozpoczął się montaż szklanych paneli elewacyjnych. Równocześnie trwają prace związane z połączeniem wieżowca z historycznym gmachem Bellony, który stanie się częścią biurowego kompleksu. Wyeksponowany i poddany pieczołowitej renowacji zostanie zabytkowy hol z kolumnadą i reprezentacyjną klatką schodową. Oba budynki będą posiadały przestronne, wysokie na trzy kondygnacje wspólne lobby. Jego charakterystycznym elementem są wielkie, mierzące nawet do 18 m filary z betonu barwionego w masie, układające się w literę V, oraz szerokie schody, na których będzie można też przysiąść.
Wieżowiec w klimacie ESG
Powstający u zbiegu ulic Towarowej i Grzybowskiej wieżowiec The Bridge posiadać będzie najnowocześniejsze rozwiązania technologiczne i proekologiczne. Oprócz przyznanych certyfikatów SmartScore i WiredScore na najwyższym poziomie Platinium, certyfikowany będzie również w systemach WELL, WELL Health Safety Rating, BREEAM, Green Building Standard oraz Obiekt bez barier.
Docelowo The Bridge ma być neutralny energetycznie i zasilany w 100% czystą energią pochodzącą z farm fotowoltaicznych.
W budynku zastosowany zostanie również autorski system operacyjny Signal OS, który pozwala m.in. na zrównoważone gospodarowanie wodą i energią oraz kontrolę obróbki powietrza wraz z jego monitoringiem, aby było wolne od smogu. Elementem systemu jest aplikacja mobilna umożliwiająca najemcom poruszanie się po biurowcu bez karty dostępu czy rezerwację sal i miejsc parkingowych. W The Bridge wykorzystane będą też specjalne rozwiązania antypandemiczne zapobiegające rozprzestrzenianiu się wirusów, m.in. wirusobójcze lampy UV w windach i centralach wentylacyjnych.
The Bridge zaoferuje przyszłym użytkownikom łącznie 47 tys. mkw. powierzchni biurowej, a na 40 piętrze wieżowca znajdzie się podniebny taras do wyłącznego użytku najemcy. Budynek wyposażony będzie w około 280 miejsc parkingowych, w tym z ładowarkami do samochodów elektrycznych, a także specjalny parking dla jednośladów elektrycznych z punktami do ładowania. Rowerzyści dostaną do użytku prawie 150 miejsc na rowery oraz szatnie z natryskami.
Wieżowiec zaprojektowany został przez uznaną holenderską pracownię architektoniczną UNStudio we współpracy z Polsko Belgijską Pracownią Architektury PROJEKT. Planowany termin zakończenia budowy The Bridge to I kwartał 2025 roku.